Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Madde & Ullis - 9 juni 2009 21:56

Idag har vi varit och införskaffat en bur, en fäll, lite godis, någar tuggben, 2bollar, en klosax, en bältessele och 4 grindar. Så nu är det mesta fixat inför valpankomsten. Puhhh! Bara 4 dagar kvar. Vill att du kommer hem NU!!!


Dock fick vi oss en smäre chock när vi ställde i ordning Legos bur...
Vi hittade något så lustigt som en liten fripassagerare, nämligen Marsvinet Marwin!
Han hade den mest märkliga historia att berätta för oss och nu vill han gärna berätta den för er också...


Hej Marwin här!
Min förra ägare var Paris Hilton och jag bodde i hennes handväska tillsammans med den där verdervärdiga Chihuaha primadonan Tinkerbell...

Om ni undrar varför jag inte varit med på alla vimelbilder så är det för att jag helst inte exponerar mig ihop med henne. Vilket jag hoppas ni har förståelse för. Tillslut tröttnade jag och hoppade över till en cabé på Sunset Boulevard i LA. Där hittade jag en ny handväska och i den här fanns det ingen stoppig, gläffsig diamantklädd hund som tar upp all plats!

Fick då höra att min nya väska var på väg till Sverige, perfekt tänkte jag. Jag som lärt mig massa svenska av Paris förra pojkvän :-)

När jag undersökte min nya bostad hittade jag en hel karta med VITA jordnötter....? (som det stod Prosac på.) Ja ja, allt är möjligt i paradiset tänkte jag och knaprade i mig allihop.

Sen minns jag inte så mycket mer, måste ha somnat.
När jag vaknade hörde jag någon prata om kloklippning och tänkte:
NU är det dax att dra!

Så jag stack ut huvudet och vad ser jag? Jo en hel värld full av mat!
Hylla efter hylla med foder av alla dess slag. I Hiltons väska fick man ju bara flytande föda och brände i halsen gjorde det ju också...märkligt...

Efter att ha ätit så mycket jag bara kunde hittade jag en varm och mysig fäll att krypa in i.
När jag sen vaknade igen träffade jag Madde och Ullis.
De verkar helt ok, men tydligen ska dom också skaffa hund.
VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MARSVIN UNDRAR JAG?!!

Men dom förklarade att jag gärna får stanna ett tag och hjälpa till att uppfostra han där Lego-glass eller vad han nu hette.
Kan ju finnas vissa fördelar med att dressera honom tidigt och på så sätt förhindra att han blir som Hon!
För OM han blir det, då kan ni ge er på att jag dra vidare igen, fortare än kvickt.
So watch out, you folks, thers a new "DOG" in town!

 kram från oss alla 3

:o)

Här ska vår lille Lego sova om bara 4 dagar!!!!

Här ska vår lille Lego sova om bara 4 dagar!!!!



Ullis provligger, måste kolla bekvämligheten. Dessutom vet jag nu var jag har henne, "glömde" nämligen att låsa upp igen... Haha =)


 Nu har vi även "valpsäkrat" vårt hem. Men Madde är lite ledsen, vill inte sova i köket...


 Här har ni mig... Marsvinet Marwin!!!


Åååh ja, klia bakom örat... NICE!!!


Goa tjejer, verkar ju vara stört sköna!


Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards