Direktlänk till inlägg 21 juni 2009

2 små rundor på stan...

Av Madde & Ullis - 21 juni 2009 21:56

en igår med båda mina mattar och en idag med bara Madde.

Rundan igår har jag gått förrut och den är kort, så jag tyckte att jag kunde passa på att rasta Ullis lite på vägen hem igen!

Stadsrundan idag var lite läskigare! Många bussar och en del rullande väskor vid tågstationen, bäst att krypa upp i armarna på Madde!

Efter ett tag hittade vi en super bra gräsmatta där jag nosade rätt på en jätte kulig pinne :o) Den fick följa med hem till MIN gräsmatta sen, vilken TUR, för nu kan jag ju tugga på den varje gång jag är ute!!!

Sen försökte jag mig på att läsa lite idag också, men det var ingen rolig läsning precis, handlade om nåt om inkallning... så jag la ner det där rätt snabbt ;)

Gick iväg för att klura lite på den där godis-automaten istället, ett mycket bättre tidsfördriv tycker jag!!!


Jag vet, jag e tok söt!


Rasta matte var det ja!!!


Lite Madde mys e aldrig fel =)


Vadå konstig sovställning.... sover inte alla på rygg, eller?


Tugga pinne, det är grejer det ni!


Lära hunden inkallning... nåt sånt är väl bra onödigt tycker jag!


Lära sig hur godisautomaten funkar, det är där emot bra och användbar kunskap!!!


Sen har jag ju klart sovit lite till idag och snart ska jag krypa till kojs för natten för att drömma om stora gräsmattor och goda pinnar!


Sov så gott allesammans :o)



 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

21 juni 2009 23:35

Du är ju bara SÅ söt ditt lilla troll.
Härligt att du rastar dina mattar, så ska det vara. Och tänk att du redan ha lärt dej läsa. Duktig Legolasse ( som papsen har kallat dej)
pussar

http://lagottoflickorna

 
Torsten

Torsten

23 juni 2009 15:09

Toksöt ja!!! Du har ju vissa likheter med en annan herre....ja, jag nämner inga namn...prins är han!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ruff

Ruff

24 juni 2009 17:08

men oj vilken söt krabat du va då Legolas! Hittade hit från Torsten! Tugga på flaskor gillar jag med, de där godisarna där i är ju bara ett plus :)

http://www.livetmedruff.blogspot.com

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

24 juni 2009 23:54

Ja prinsar och prinsessor är ni allihopa som kommer från Pia:) Du ser ut att ha en stört skön tillvaro! Om du frågar mina grabbar så tycker dom nog den där boken om inkallning och annat onödigt kunnande för en Lagotto är totalt meningslös;) Frågar du mig så tycker jag säkert som dina mattar!

Puss på dig lilla knyte!

http://minahundarochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards