Direktlänk till inlägg 11 september 2009

Usch vad tiden går....

Av Madde & Ullis - 11 september 2009 23:42

Evigheter sen jag bloggade senast, fy skäms på mig...Skäms... But here I am again!!!


Lördagen den 5/9, i lördags alltså... Hade morfar Bosse 60-års fest med lite drygt 40 gäster, spännande...


  

Här har vi festföremålet själv, nöjd och glad såklart Glad


 

Och här är Madde som efter noggrant övervägande till slut valde den blå klänningen (istället för en svart)

Bra tyckte jag, för då var det ju lätt att se henne överallt bland allt folket Flört Måste ju hålla koll på min lilla flock!


  

Båda mattarna var givetvis på riktigt gott humör Glad, stor fest med god mat och trevligt folk är visst alltid kul...


 

Till en början fick jag va ensam inne i köket... Men jag tyckte det var läskigt att ligga där helt själv när det åskade och regnade som bara den! Som tur va kom dom in och hämtade mig så jag fick va med där allt det roliga hände Tungan ute.

När jag hälsat runt på folket lade jag mig vid en bordsände så jag kunde hålla koll på det mesta och de flesta...


    

Sen kom Maddes kusinbarn Milou (12 år och sann djurvänn) ut och hälsade på mig, hon var riktigt gullig, och jag visade mig givetvis från min allra bästa sida Oskyldig 


  

Det snackades och snackades hela kvällen lång...

Inte ofta man ser mattarna så uppsnoffsde, men dagen till ära hade även Ullis gått och köpt en ny klänning.


 

Riktigt mysigt att träffa Theres igen, henne gillar jag skarpt (trots att hon är kattmänniska...)

Har ju inte sett henne sen den dagen då mattarna hämtade mig hos mamma Liq, Pia och Håkan. 

För hon håller ju vanligtvis till i Norrköping.

När jag nu snöat in på klänningar, måste jag bara berätta att Theres har sytt sin klänning själv! Wow!


  

Lite längre in på småtimmarna skulle det dansas också... Madde tog en sväng om med mig Skrattande


  

Medans Bosse och Wiveca virvlade runt i en fartfylld bugg Skrattande


  

Framåt halv 3 på natten var Ullis lite trött och lurig... Strax här efter smög hon in och kröp ner hos mig i den sköna sängen där jag redan sov så gott Skrikandes gäsp... Madde den galningen, satt uppe och snackade ända till kl 5 på morgonen!!!! Hon ska då alltid va värst Flört


    

Bosse ser minnsan också lite trött ut... Det är hårt att fylla 60 Flört

Tack för en fantastiskt trevlig kväll!!!!!


  

Mamma nu e faktiskt jag också trött.....


    

Ser ni mina fina bissingar Skrattande Har tappat nästan alla mina valptänder nu, bara någon enstaka kindtand som envisas med att va kvar ett tag till...


 

Natti natt gott folk, dax att nanna kudden nu Skrikandes gäsp!


Kram från: Legolas, Lego, Tass, Tassen, Legotass och allt vad jag nu heter.... 



                                         

 
 
Ingen bild

moster Tess

12 september 2009 11:16

Hej Lego!
Det var verkligen kul att ses igen, du är så duktig fast du är så liten. Och faktiskt väldigt söt fast du är hund o inte katt. Visst hade vi kul på festen. Lycka till nu med hundkurs o utställning framöver! Kram, kram ( hälsa mattarna)

 
Ingen bild

Mormor Majvi

12 september 2009 16:22

Ja visst hade vi kul på festen. Det var verkligen lyckat. Och du var ju lika duktig som vanligt fast du är så liten (till åldern alltså). Annars tycker jag bara att du växer och växer. Nu får du snart inte bli större för då är tiden förbi som "knähund".
Vad är det sedan som jag ser?? Får du ligga i sängen numera. Tyckte att jag hörde från början att du fick ligga i soffan men absolut inte i sängen. Mattarna kunde väl inte stå emot längre. Charmknutte där!
Nu ser jag fram emot att få se fler bilder från lydnadskursen!
Kram till er alla 3 från Majvi

 
kulan

kulan

12 september 2009 18:06

Hej Lego
Kul att se dig igen. Och vilken kul fest du fick vara med på.
Tur att det började åska så att du slapp vara i köket.
Och du.... det där med att ligga i sängen känner man igen. Finns inte en tvåbening som kan motstå en valp.
Kramizar från kulan

http://www.sykulan.se

 
Ingen bild

Lego

12 september 2009 21:40

Hej på er!
Sängen i arbets/gästrummet får jag va i i princip när jag vill och det har jag fått ganska länge nu!
Mattarnas säng därremot, får jag bara komma upp i vid vissa (av dom) specifikt utvalda tillfällen, och det är helt ok med mig jag respekterar detta, inte ens lönt att försöka testa var gränsen går... det har jag redan fått förklarat för mig, klart och tydligt...!!!! :o)

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

12 september 2009 23:07

Oj vilken fest!!! Sånt hade vi också velat va med om. Mamsen är jättetråkig idag. Hon har varit på utställning utan oss. Bara titta sa hon. Men vi hörde ett rykte om att hon sprang i ringen med en annans uppfödares hund. Henne och flera till träffade vi igår här hemma. Därför blev det ingen blogg, och inte ikväll heller, för nu är mamsen slut säger hon
pussar

http://lagottoflickorna

 
Doris

Doris

13 september 2009 21:22

Så fin du är brorsan :-) Ser i en annan kommentar att du ska ställas ut, det ska jag med, är det farligt tror du??

Jag har oxå tappat nästan alla mina tänder nu, det är väl så när man är på väg in i tonårslivet...

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

13 september 2009 22:24

Vi glömde!!! säga att dina mattar var SÅÅÅ snygga på festen.
pussar

http://lagottoflickorna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards