Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Bebis, kurs och lite ofog....

Av Madde & Ullis - 24 september 2009 23:45

Så har vi då äntligen hälsat på lilla Elvira som föddes den 31 aug!

Vilken liten goding va!!!


   

Jag sniffade på henne både länge och väl, märklig liten människa det här....


     

Men jag bestämmde mig för att jag gillar henne, och gav henne därför en godnatt puss i form av en blöt nospuss av bästa slag Kyss


  

Sern var det måndag och dax för kurs igen!

Sitta fint på stället medans matte går en bit bort och andra hundar går förbi och distraherar... Gick bra Glad


  

Min tur att distrahera dom andra!

Ser ni syrran Wilma? Hon var oxå duktig!


  

Yes, busa dax!!!!!!!!!

Men va nu då, ska vi inte busa länge....?

Nopp, detta var tydligen en busa---stop övning....

Det där med stop tyckte jag var onödigt, så jag fortsatte med busa-grejen istället!

Det får vi hem och öva på sa matte....


  

Gå fot "utan" koppel.... släpar efter honom än så länge!

Jag hamnade lite på efterkjällken.......


  

Men knallade snabbt ikapp igen!

BRA, sa matte, vet jag väl, tänkte jag Flört


  

Som avslutning för dagen övade vi lite till på att stanna kvar när matte gick iväg en liten bit.


Kursledaren Mickes egna ord till mattarna: Det går förbannat bra för er med den lille!

GladGladGlad Och vi strålar som självaste solen alla 3!


  

Kolla vad som kom fram i vardagsrummet nu ikväll...

Först var jag ganska rädd, men sen kom jag på att det ju är det perfekta gömstället!!!!! Jag syns ju inte om jag ligger där!!!!!!


  

Gömstället luktade dock lite skumt.....


  

Om jag smyger bort från matte lite diskret, kan jag ju alltid kissa en svätt så luktar det bättre...

Räcker nog inte med en skvätt så jag gör det en gång till.... Men attans, Madde kom på mig båda gångerna!!!!!

Och då strålade hon INTE ikapp med solen, vill jag lova!!!!!!!!!


  

Jag, jag har inte gjort nåt!!!!

Fick snällt tassa bort från mattan som torkades torr och rullades ihop igen.....

Fårskinnsfällarna som skulle få komma fram i sovrummet, får även dom bäras upp på vinden igen...

Kanske bättre lycka nästa gång, tänker matte Obestämd


Puss och kram på er gott folk :o) 


 
 
Torsten

Torsten

25 september 2009 07:32

Vilken söt liten karamell lilla Elvira var!!! Förstår om du ville pussa lite extra på henne!
Man blir ju så himla stolt över dej att hjärtat svämmar över...Duktig du är på kursen!!!
Såna där mattor kan man (förutom att pissa) även dra små trådar av , särskilt i kanterna där det är lätt att få tag i dom...prova det nästa gång!
Kramar

http://prinstorsten.blogg.se

 
Stella

Stella

25 september 2009 10:49

Haha, vi har en sådan matta (fast brun), den försvann dan innan Doris kom hit och har inte dykt upp än, matte pratade om den i förra veckan, hon ville lägga på den igen, men nu verkar det som om hon ska vänta lite till!

Ha en go helg!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ingen bild

moster Tess

25 september 2009 19:25

Din lilla pisse nisse! Börjar bli för stor för sånt, fast det är klart nåt får man ju göra för att jävlas lite o hålla igång mattarna!
Ha det gott, själv ska jag däcka framför idol, brukar du se det? Kram!

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

25 september 2009 22:27

Alltså, du är ju en riktig duktig gosse Lego. Ja förutom olyckan på mattan då. Men vad tusan, det är sånt som händer.
Vilken liten gosetös. Henne får du allt vara rädd om.
helgpussar till er

http://lagottoflickorna

 
kulan

kulan

26 september 2009 23:30

Men vad duktig du är och vad du är gullig med lilla bebisen, men,,,, så var det då mattan, he he man kan ju inte vara perfekt hela tiden. Du har väl hört sången: " Jag tror jag pissar lite mera.... " och vet du vad??? Doris har varit hos oss i kväll och hon nöjde sig minsann inte med att bara kissa på mattan hon :-)
Puss på dig
kulan

http://www.sykulan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards