Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Äntligen tid för uppdatering i bloggen....

Av Madde & Ullis - 5 oktober 2009 22:54

Efter som att dygnet alltid har för få timmar har vi lite svårt att hinna uppdatera bloggen, så ofta som vi vill... men här kommer i alla fall en summering från de senaste veckorna Glad


   

Har varit på kalas, och trots att det inte var jag som fyllde år fick jag också present,

en dö tuff scarf av min mormor Majvi!

Varning för Husse.... yea right... vilken tur, för det har ju inte jag någon Flört


   

Den som verkligen fyllde år (närmare bestämmt 84) var gammelmormor Birgit, som bor i Viken!

Tack för ett trevligt kalas!


  

Viken är ju ett samhälle som ligger precis vid en vik, och guess what...

Där finns en strand, som man kan springa lös och busa på precis hur mycket man vill!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  

Haha, jag var så snabb så varken matte eller kameran hann med ;o)


 

Sen var jag ju tvungen att gräva lite i tången och sanden också såklart!


   

Visst är vi söta, fast matte får lite väl mycket plats i denna bilden tycker jag... Flört


   

När sen solen gick och la sig fick även jag åka hem och göra samma sak....


  

Jag hjälper till med en massa saker här hemma.... Bla. mattes träning, kolla, jag är en perfekt motvikt när hon gör sina sit-ups Tungan ute

Blev dock inte vidare uppskattat, vadå....är du svag eller, jag väger ju bara lite drygt 12 kg!


  

Igår när Madde och jag var i s:t Lars området passade vi på att träna lite inför kursen (som vi varit på idag)

Hade dock lite svårt att höra vad hon sa, då jag kännde mig lite blåst... av vinden som ven i mina öron! hihi!


  

Men sniffa runt gick som en dans, ingen tryffel här.......


   

.....Och ingen tryffel där.....

BADA!!!!! E du galen, d e ju KALLT!!!!!!!!!


  

Hittade ingen tryffel, men torrt gräs e gott det med :o)


  

Och bara så ni vet! All träning har gett resultat, jag var kursens stjärna ikväll!!!!!!!!!!!!


Bamsekram från Lego!


 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

5 oktober 2009 23:49

Du är allt bra duktig, och SÖT. Bra att du ser till att en av mattarna håller sej i form. Så bra att du kom på kalas, det ser riktigt trevligt ut. Bra att ha en gammelmormor som bor vid en strand, då kan det ju bli ett smygbad. Din scarf är ju bara så häftig. Så klart du är kursens stjärna, med så duktiga mattar. Säg till dina mattar att dom ringer eller mailar till våran så vi kan träffas snart.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

6 oktober 2009 00:29

Hej hopp!

Jo visst är Primo från Pia!! Efter Liq och Leon ....
Kramis!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Torsten

Torsten

6 oktober 2009 08:34

Tack snälla för gratulationerna på min födelsedag!
Himla bra att varna för husse, som inte finns...hihihi
HImla fusk att du är en sån stjärna på kurs....det är nämligen inte jag....Jag är en odåga jag!!!
Men det är bra att du är duktig Lego, för här finns det iallafall en "farbror" som är stolt över dej...!
Kram på dej och dina mattar!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Doris

Doris

6 oktober 2009 09:12

Åhh där är du ju, har saknat dig!!!

Prova du på det där med utställning, man får massor med köttbullar!!!

Matte hälsar att förr eller senare så kommer du att gilla både bad och dy, vänta ni bara :-))

Ha det bra
Puss o kram hela dan

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Moster Tess

6 oktober 2009 15:48

Hej!
Cool scarf! Ni är då alltid på kalas o fester! Ett festligt hem du kommit till, tur att du inte bor här för här sitter man mest vid köksbordet med böcker o böcker o böcker...tar aldrig slut. Väldigt snygg bild på dej o Mads vid stranden, hoppas vi ses snart, kram, kram!

 
Ingen bild

mormor Majvi

7 oktober 2009 15:49

Tänk att jag inte tänkte på att du inte har någon husse. Skall försöka hitta en där det står varning för matte istället, för det var egentligen det som var meningen.
Duktig är du som hjälper Madde med träningen. När du blir lite äldre får du säkert följa med när hon löptränar också. Spring då fort, fort!!!
Jättekram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards