Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Tjolla hopp tjolla hej, här har ni mej....

Av Madde & Ullis - 14 oktober 2009 19:57

  

...I SKOGEEEEEN!!!!!!!!!


  

Leta, leta, leta..... trots min fantastiska näsa hittade vi bara 5 ynka små kantareller denna gång!

Får nog tyvärr acceptera att kantarellerna är slut för detta året, i alla fall i skogen! 

Men det är tydligen inte samma sak att köpa dem i affären enligt de 2-benta här hemma.


  

Ska vi ge upp letandet och göra nåt annat kul i stället?

Person-sök tex. Tungan ute


 

Var är mamma....?????


    

Bäst att spänna ögonen och spetsa öronen ordentligt

innan jag sätter av i en hejdundrande fart!!!!!


  

Jag ska nog se till att hitta henne här i snåren någonstans.....


    

Ta da!!!! HITTAD!!!!!!!!!


  

Hoppeli hopp.... Full karriär mot nästa mamma!

Att man jämt måste hålla rätt på dom, hur svårt kan det va att hålla ihop, hallå.....


  

Mission comleted!

Varje gång jag hittar dom så blir det massor av bus!!!!

Det gillar jag!!!! Grrrr Skrattande


  

Höstmörkret till ära har jag fått ett reflexhalsband, (köpt på Satchmo's i Lund)

Ser ut som värsta rymd-nissen i det, men va fasen, ganska coolt ändå faktiskt!


  

Grönt fram och orange bak, så bilarna vet vilket håll jag springer på ju!

(Det gula runt halsen är också en reflex)




Ha det så bra i mörkret allesammans och glöm för guds skull inte era REFLEXER!!!!


Kram från Legovoff Glad

 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

14 oktober 2009 22:29

Sicket jädrans bra halsband du har fått. Mamsen säger att du har "rediga" mattar som tar väl hand om dej. Bra att du håller koll på dom i skogen, man vet aldrig var såna tar vägen.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Doris

Doris

14 oktober 2009 22:31

Hej min fine bror!! Tur att du håller ordning på mattarna ute i skogen, det är ju så lätt att de kommer bort :-)

Fint halsband, det är ju så bra med reflexer, jag har fått en väst jag...

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mormor Majvi

15 oktober 2009 23:13

Där är du ju igen. Jag har saknat dej. Du får säga till mattarna att dom skall blogga lite oftare för jag kollar nästan varje dag.
Så kul du verkar ha det i skogen. Du är så söt när öronen flaxar. Se bara till att inte hitta några andra svampar än kantareller. Du minns väl hur illa det annars kan gå.
Reflex är jättebra, det har jag också när jag är ute och springer.
Kom snart och hälsa på!
Kramisar från mormor

 
Torsten

Torsten

16 oktober 2009 09:40

Ja herregud....du har ju dessutom TVÅ mattar att hålla reda på!!! Men du är för söt när du flaxar omkring i skogen!
Jättebra med reflexer, jag har dessutom fått nån moj som blinkar i halsbandet så jag syns finfint!!!

Ha en skön helg!
Kramar

http://prinstorsten.blogg.se

 
kulan

kulan

17 oktober 2009 01:09

Oj vad du växer... och vilket fint reflexhalsband. Den modellen har jag aldrig sett förut...
Kram sötnos
kulan

http://www.sykulan.se

 
Acke och Primo

Acke och Primo

17 oktober 2009 23:09

ha ha grabben ser ju ut som Karlsson på taket vettja;)

Näää matte säger att vi måste vara snälla om vi ska få skriva här, så Ok då du är hur cooool som helst!

Matte hälsar och säger WOW vilken snygging du är! Nja vi tycker du ser ut som vilken hund som helst...
Tjenixen!

http://minahundarochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards