Direktlänk till inlägg 19 oktober 2009

Fantastisk söndag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Madde & Ullis - 19 oktober 2009 00:33


  

Idag tog mattarna med mig till Ribbersborg (Ribban) i Malmö. Där fanns både strand och stora, stora gräsfält, dom största jag någonsin sett faktiskt!!!!

Vi hade åkt dit för att, på lagottoklubbens iniatiativ promenixa med en massa andra lagottosar!

Samling kl 11 varje söndag (typ vid Kokums fritid) för dom som vill och kan.



  

När jag släpptes lös kom det fram 2 vänliga själar direkt för att hälsa!



  

Jag hälsade fint tillbaks....



  

...Sen jäklar var det full 90!

Mest busade jag med Vega (4 månader) som jag blev bästis med direkt!!!!!



  

Vi var 10-11 Lagottosar idag, alla busade och hade skoj, kan ni tänka er vilket hålligång det var!!!!



   

Mamma, rädda mig, jag måste bara vila en liten liten stund....... Tungan ute



   

Hej snälla damen, har du möjligen något gott till mig idag...????



  

Men här då... Denna fickan luktar smaskens :o)



   

Visst är hon söt "min" lilla Vega!!!!



  

Var bara tvungen att fråga Vegas mattar om jag kanske skulle kunna få en date med henne nästa söndag oxå.... 

Och tänka sig, det skulle nog kunna gå bra sa dom!

Riktigt trevliga tjejer, Stina och Renata...

men som man säger: sådan hund, sådan matte Flört 



   

När det sen var dax att vända, lämna dom andra och dra mot bilen, försökte jag gömma mig lite...

Men den lätte gick dom inte på sa dom... TYPISKT! 



  

Nå ja, Vega gjorde mig sällskap och på vägen tillbaks hittade vi ett härligt vattenhål!!!



   

Nämen! Hon vågar sig i minnsan!!!!!



  

Inte ska väl jag va sämmre!!!



  

Vega badar Glad



  

Ta mig om du ka-an!!!!!!!!!!!!!!!



  

Det här är livet!!!!!!!!!!!!!! Cool



   

Här går mattarna med stormsteg mot Espresso House i västra hamnen,

kaffedax för dom och vatten och vila åt oss!

Bättre dag än denna får man leta efter!!!



Hoppas ni alla haft en lika bra helg som jag!


Kram och tass Legolas Tungan ute


  

 
 
Ingen bild

Mormor Majvi

19 oktober 2009 13:10

Gud, så härligt det ser ut och så många kompisar du fått!! Dina mattar är verkligen toppen som fixar sådana här dagar för dej, så att du kan busa av dej riktigt ordentligt. Det är ju guld värt när man bor i lägenhet i stan, som du gör.
Den där Vega verkar ju vara intressant, eller hur?
Puss och kram från mormor Majvi

 
Ingen bild

moster Tess

20 oktober 2009 13:10

Hej! Vilka fina bilder. så vackra o klara, hösten kan vara riktigt fin när det inte är alltför grått. Men att bada såhär års vet jag inte riktigt om det lockar.... Ha det så bra allihop, KRAM

 
Stella och Doris

Stella och Doris

20 oktober 2009 17:32

Vad trevligt det ser ut, synd att vi bor så långt bort annars hade vi kommit!
Kan man bada kallbad så kan man bada lerbad, nu är det nog inte långt borta.....

Kram på dig

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

20 oktober 2009 21:54

Men lille plutt, är du redan stor nog för date? Söt är du i alla fall så vi förstår att flickorna inte kan säga nej till de, varken fyrbenta eller dom på två. Härliga bilder skriker mamsen från köket
pussar

http://lagottoflickorna

 
kulan

kulan

24 oktober 2009 18:09

Åhhh.. "ribban" där har man badat många gånger förr i tiden.
Så härligt ni har haft det och va kul att du fått så många kompisar och du.. Vega verkar att va en riktig goding :-)
puss på dig
kulan

http://www.sykulan.se

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

25 oktober 2009 01:18

Men WOW vilken brud du hittat, skit söt var hon ju! Sen är det ju skoj att alla mattar kom så bra överens...hmmm kan tänka mig att det blir många Espresso framöver:) Lite avundsjuk blir jag på att ni har hela "Ribban" att leka på ( ja iallafall vid hundbadet) Nu måste ni in och rösta på min blogg...
Tjolahej tjolahopp, ha en skön helg!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ingen bild

Stina och Renate

25 oktober 2009 17:14

Vilka fina bilder ni har lagt upp på den härliga söndagen! Ses kanske nästa vecka, Vega vill i alla fall ;-) Kram, Stina och Renate

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards