Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av Madde & Ullis - 30 oktober 2009 22:43

  

I torsdags var det fantastiskt väder. Jag, matte och Lina följde med Madde till stallet.

Trädgårdsmöblerna har fått bli stående trots att hösten är långt gången, i skogarna på Romeleåsen.


  

Tyvärr visar inte mattarnas kamera hur fantastiskt sprakande skogen är just nu,

(kan bero på att Ullis inte hade rätt inställning på kameran)
men det var en helt underbar promenad/ uteritt vi fick tillsammans.


  

Skogarna runt Björnstorp gömmer många skatter. Bland annat otroliga bilder...
Madde och Toffi (hästen) tyckte att backen de nyss tagit sig upp för var galet läskig att ta sig ner för igen.

Men ner kommer man ju alltid, och allt gick bra.

  

Otroliga färger har vi även här i Lund. Detta träd växer bara ett stenkast från vårt hus.


  

Igår (fredag) var det då äntligen dax att hälsa på "Lillgrodan" Ville, Ida och Carolas son som föddes 15 okt.

(Ullis tycker att Madde ser lite väl nöjd ut med bebis i famen...)


  

Sugna på barn är dom allt båda två, men det får nog vänta ett bra tag till, säger dom.

Vadå, vänta!!!! Ni har ju redan ett litet barn.. Jag alltså, er egen lille Lego.



  

Men i det här hemmet utövas det ju barnarbete...

Här får man slita hårt för att ens få någon kvällsmat.
Men klagar inte fick lite hjälp av matte 1 och 2 så mätt blev jag och roligt var det. Glad


Imorgon är det dax för första gången på Vadragskolls fortsättnigskurs.
Ska går 5 lördagar framöver.
Håll tummarna för mig!!!


Kram Lego

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards