Direktlänk till inlägg 6 november 2009

Regn och rusk...

Av Madde & Ullis - 6 november 2009 15:50

Ja hösten är verkligen över oss. Alla vackara löv har blåst ner och ligger så sorgset på marken...
Men de löv som torkat prasslar mycket när man tuggar på dom och det är kul,

så livet som hund är absolut inte sämre för att det är höst.

Idag åkte jag och Ullis på äventyr till hund och katt affären, Satchmo´s,

eller godisaffären som jag kallar det .Glad 

Fick tyvärr inga bilder därifrån för matte hade att jäkla schå med att hålla mig borta från grisöron, frolic, bollar som pipper och allt annat kul som finns där inne.


  

Men en påse fick vi i alla fall med oss hem.

Jag var SÅÅÅ nyifken på vad som fanns i den...


    

Jag bönade....


  

...och jag bad snällt...


  

Och tillslut tog jag till tänderna. Men det var inte speciellt populärt.

Matte blev sur och sa till mig på skarpen.
Borde nog ha stannat vid att be snällt....


  

Tillslut öppnade hon i alla fall paketet i påsen.


  

Men Ullis nu har dom nog gjort fel i affären!! Det här är INGET grisöra!...

*Sniff* *Sniff* ...men det luktar godis om den...??!! Suspect tycker jag.


  

...man kanske kan kraffsa ut godiset ur den...
...Nähe, och stå på den funkar inte heller...( mamma hjälp mig...!!)


   

Aha, jag ska köra ner nosen i hålet, men säg det då!!
Ja men sen då? Det luktar fortfarande godis om den här makapären men det som fanns i hålet är ju slut....


Det här kommer nog ta en stund att klura ut
Hör av mig när jag löst problemet och är mätt.


Kram och tass Legolas

  




 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

6 november 2009 20:27

Nu jädrans har du fått problem. Vadå inga grisöron? Hur knepiga kan dom va dina mattar, det är ju fredag? Jobba nu stenhårt och lös problemet, vi vill veta.
Gosig helg
pussar

http://lagottoflickorna

 
Doris

Doris

7 november 2009 22:51

Har du löst den än?? Själv har jag ju en "storasyster" som listar ut hur det går till och jag står brevid, beredd att håva in godsakerna, kom inte och säg att jag är dum :-)

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Primo och Acke

Primo och Acke

9 november 2009 22:49

MEN klart du fixar detta på noll tid....du är ju en Lagotto!

Acke gör som Doris här uppe i inlägget...Primo klurar ut allt och han står och väntar på godiset, men han håvar nog inte in dom som "dorran"...utan väntar på att matte ska ge honom ngt:)

Glöm inte att rösta i fototävlingen!!
Kramis

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Torsten

Torsten

10 november 2009 07:18

En hel påse från godisbutiken....jag vill också haaaa!!!
ANtar att du klurat ut hur du ska få ut godiset, vi är ju rätt duktiga på det!

Ha det bra!
Kramar

http://prinstorsten.blogg.se

 
Laurence

Laurence

10 november 2009 22:45

vänta på fortsättning med spänning.

http://www.saphira.bloggagrattis .se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards