Direktlänk till inlägg 16 november 2009

Borta bra men hemma bäst....

Av Madde & Ullis - 16 november 2009 23:52

Trots detta har mattarna varit på vift en hel del på sista tiden tycker jag,

orättvist efter som att jag inte fått följa med....


Först bar det av till Stockholm i dagarna 3!!!

  

Då hade dom mage att lämna bort lilla mig till Ida och Carola, något förnärmad blev jag när dom gick!

Men sen hade jag hur lajbans som helst med tjejerna och deras lille Ville som nu hunnit bli ca 5 veckor gammal Glad


  

Här har ni Stockholmsgänget:

Nicke och Ullis


 

Och Madde och Anneli.


    

Syftet med resan var att besöka denna konstiga byggnaden som tydligen kallas för Globen!!!


  

Detta för att gå på en av P!nks konserter under hennes världsturne!


  

Börjar känna att det nog var lika bra att jag fick stanna hemma.... Gud så mycket folk!!!!

Och vilket herrans liv det måste vara där!!!!!


   

Men de 2-benta var väldigt imponerade av den bokstavligt talat, högtflygande konserten!!!

MÄKTIGT!!!!! 


  

Efter konserten hamnade gänget på en bar i gamlastan för att ta någar öl

och träffa en av Ullis gamla vänner (Peter)


    

Här är galenpannan Madde på väg ifrån Stockholm för att åka hem till mig igen!


  

När sen mattarna väl kom hem igen fick jag faktiskt presenter från stora staden!

En ny scarfs Cool


  

Och en alldeldes egen grisknorr att avnjuta på favvismattan framför TV:n!!!!


  

Sen i lördags var det minnsan dax igen!!!!

Ullis jobbade och Madde skulle på personalfest med Jenny och dom andra på salongen!

Men jag slapp va ensam, denna gång blev jag lämnad hemma hos Fia, P-O och Hedvig,

dom har passat mig förut så det var heller inga problem ,

jag sysselsatte mig direkt med att finkamma köksgolvet efter något ätbart,

och tänka sig, jag hittade faktiskt en smula elller två Flört


  

Personalfesten hölls på slakthuset i Malmö med mat och Ugglas revy!


  

I revyn ingick bla den här fantastiskt viga tjejen, Madde trodde nästan inte det var sant!!!!

Hur kan man bara vända så fullständigt ut och in på sig själv, utan att knäckas på mitten!!!!!!!!


  

Det var ett riktigt glatt gäng som underhöll i över 2 timmar.

Sällan har matte skrattat så mycket någon annan gång!!!!

Tårarna bara rann ner för kinderna, så mycket som hon skarattade!!!!

Ugglas revy kan med andra ord VARMT rekommenderas!!!!!


  

Igår var det sen dax för en härlig prommenad i Skrylle med Ida och Ville.

Vi skulle gå hundrundan på 4,7 km...

När vi så gått en stund smet jag iväg in på en liten sidoväg, men... nej nej, kom här sa matte....

Vi fortsatte frammåt och frammåt i vad som kändes som en hel evighet, men jag fick springa lös det mesta av tiden så jag klagar inte, vi hade skoj alla 3.

Men så till sist fattade dom 2-benta att vi faktiskt gått fel, så det blev till att vända igen.

När vi så kom till den där sidovägen igen smet jag in där igen, så att dom skulle fatta att jag ju faktiskt hade haft rätt från början!!!

Min näsa fattade ju det direkt!!! Klart man inte kan missa lukten av en massa andra intressanta hundar!!! SUCK!!!


  

Sen träffade vi på en massa konstiga varelser i en hage!

VAD ÄR DET DÄR MAMMA???

VOFF, VOFF!!!!!!!!!!!!


  

Lille Ville i bilen på vägen hem Glad


  

Och jag passar såklart, har ju vanan inne nu efter att ha bott hos dom ett par dagar! Mysigt tycker jag!


Här är en bild från när jag passade Ville, nu när mina mattar var i Stockholm Skrattande


  

När vi kom hem från den LÅNGA promenaden i skrylle däckade jag i soffan med en filt,

efter mitt välbehövliga bad!


Idag har mattarna varit och tagit den där grissprutan... Ullis mår inget vidare och har gått och lagt sig för längesedan... Stackaren, hoppas hon mår bättre imorgon!


Natti natt gott folk!


Kram och tass, Legolas Tungan ute





 
 
Tessan med \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Tessan med \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

17 november 2009 15:00

Nääää så avis jag blev Pink konsert!! Har hört att den var helt out standing! Men du ser ju ut att ha haft hur bra som helst.... Sen undrar jag....hur tusan ser den vita soffan ut efter en skitig lagotto???

Kramis!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Lego

Lego

17 november 2009 17:13

Haha Tessan! Det där med soffan är en väl bevarad familjehemlighet...(brukar ligga ett gammalt lakan i den) :-)
Faktum är att jag inte är så förtjust i vattenpölar ännu. Vilket mina mattar 'r väldigt glada över.
Dom har sagt att dom ska köpa en ny, mörk soffa när jag blir stor, som jag inte ska få va i. Ja ja den tiden den sorgen.
Vi vet ju alla hur övertygande en lagotto kan vara...;0)

http://legolas-ohana.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

17 november 2009 23:13

Så många härliga bilder mattarna har tagit. Så himla roligt att se dom. Duktig liten Lego som passar Ville så inget händer honom. men nu får nog mattarna hålla sej hemma ett tag, det tar väl på krafterna att vara bebisvakt. Pussa ordentligt på Ullis så hon piggnar till.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Doris

Doris

18 november 2009 19:56

Hallå där snygging, min matte blev liiiite avundsjuk ang Pink konserten, själv är jag avundsjuk på knorren du fick, jag får inte sånt så ofta för jag blir så kliig då..

Hoppas Ullis mår bättre!!
Kramen

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Saphira

Saphira

20 november 2009 21:01

det är det bästa när de åker bort. Presenter. vifft vifft

http://www.saphira.bloggagrattis .se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards