Direktlänk till inlägg 4 december 2009

Full fart mot julafton....

Av Madde & Ullis - 4 december 2009 13:36

Jag ber om ursäkt för mina mattar!
November har varit en extremt hektisk månad så MIN blogg har blivit lidande.



  Mattarna har ju varit på Pink-konsert. Och nu senast var de på Takida-konsert.




  Tillsammans med allas vår favorit Malin.
Fantastiskt kul kväll.



 



Sen var det dax för det vi i skåne kallar för "Gille"!


  Våran Anneli har fyllt 25 år och bjöd tillsammans med en annan tjej (Anna)

in sina 130 närmaste vänner. Fantastiskt rolig fest!
Vi tacka för underbar mat och fantastisk underhållning.


Men även om mattarna har haft mycket att göra som inte jag kan följa med på,

ska ni inte tro att dom försummat mig.

I förgår var det dax för nya äventyr.



  Vad håller matte på med? Hon skuttar runt i en liten fyrkant och lägger ut godis.

Jaha, jag ska leta upp dom...



  Inga problem. Jag har en nos som aldrig tar fel.

Fyra minuter senare var godiset slut och jag mätt... :0)



  St Hans backar i Lund är ett jättespannade ställe.

Ullis hoppas på snö så att hon och Madde kan åka hit och åka pulka.



 

Själv är jag mer intresserad av att nosa på varje millimeter av det här stället.



 

Då plockade matte fram "vanten".
YES! Dax för lek!



You can run, but you can't hide!
(Även om matte är snabb, är hon bara det i 50 meter, sen är det rena barnleken.)



  NU KOMMER JAG!!!



 

Fick den!!! Men släpp då! SLÄPP SA JAG!!!!



  Ha! Var det någon som trodde att jag skulle misslyckas!



  Full 90 till Madde!!! Hon har kanske också en vante!!!



  Man får egentligen inte gå lös i St Hans backar så matte kopplade mig när det började dyka upp andra hundar.
Man jag var lika glad för det. Hit MÅSTE vi åka igen.



Igår var en dålig dag. Jag kräkte en massa under dagen, och Ullis som var hemma med mig. fick ringa både Pia och veterinären för att höra vad hon skulle göra.
Jag har fått en sån där bakterie i magen sa Pia.
Så matte fick ge mig nötfärs istället för torrfoder.
Först ville jag inte äta eftersom jag hade ont i magen.
Men när matte kokte den och sen satte sig ner och matade mig

så gick det bra. Och jag repade mig under kvällen.



Så när Madde kom hem från jobbet började hon och Ullis baka pepparkakshus.


  Madde brände sig på smält socker och fick en rejäl plåsa på fingret.

Så när huset väl satt ihop fick Ullis rycka in och spritsa kristyr.



  Jag var ganska trött efter en tuff dag för min mage så jag låg på mattan och övervakade det hela så att det skulle gå rätt till.



  Inte så pjåkigt. Men Madde fattade inte att pralinerna skulle sitta på taket inte va i hennes mage. Nåja vi får väl köpa fler och göra färdigt imorgon.


Vill skicka ett extra stort Tack till Pia.
Vad skulle vi göra utan dig!


Massa kramar från oss alla 3








 
 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

4 december 2009 22:18

Men som ni roar er, på olika sätt. Mattarna ser verkligen ut att ha kuligt. Och du med backen. Har hört att du är duktig på att nosa dej fram. Kanske därför du fick den där dumma baskelusken i magen. Skönt att du är bättre nu. Sånt där otäckt är bäst att svälta ut. Hoppas Torsten kan skicka lite snö till oss.
pussar och trevlig helg

http://lagottoflickorna.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

4 december 2009 23:18

Grattis till extrapriset i Tessans fototävling. Du är ju bara så söööt.
dina mattar ser ju inte så pjåkiga ut dom heller.
pussar

http://lagottoflickorna.se

 
Doris

Doris

5 december 2009 00:00

Så du har oxå haft problem med kistan, inget kul alls:-((

Undrar vad våra mattar hade gjort utan Pia??

Ha en underbar helg, vi ska på Lagottoträff så vi ska nog ha kul!

Kramar från Syrran

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Tessan

Tessan

9 december 2009 12:15

Säger som Pia, MEN så ni roar er! ;) Härligt!!

Lego du är ju bara så jäkla söt lilla "bomullstussen"..Säg till Madde att hon snarast gör som det står i hennes mail som jag skickat!!
Puss och kram!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Torsten

Torsten

12 december 2009 09:23

Hoppas ju att 'brassiluskerna' har försvunnit från din mage nu!!!
Jäklars va mycket kul dina mattar har gjort, tur att dom inte glömmer bort dej för du verkar också ha kul!
Du verkar vara lika snabb som vissa andra...
Ha en bra helg, Lego-boy!

http://prinstorsten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards