Direktlänk till inlägg 17 december 2009

...Och se de snöar, det var väl roligt hurra!

Av Madde & Ullis - 17 december 2009 14:13

Ja det flesta bloggar handlar ju om snö idag och vi tänker minsann dra vårt strå till stacken. Även här Lund har temperaturen sjunkit och snön ligger vitt på taken. Det var  dock mer än tomten  som var vaken...



Kolla mamma! Shit det är helt vitt ute... säger du att det är ok så...



...Kör vi. Madde kastade lite godis i snön som jag naturligtvis letade upp, även om det tog lite längre tid än vanligt. Skönt, sa Ullis, nu slipper vi skotta.

"Bra jobbat Lego."



   

Det här är ju första gången jag ser snö och jag gillar det!!!




Efter som vi är inne i denna julanda här hemma bestämde sig mattarna för att åka och handla julklappar. Och gissa vem vi såg på vägen in till Malmö?

Tomten har tydligen bytt renarna och släden mot en något modernare,

sportigare modell.



Sen måste man ju packa in alla julklapparna också.

Men varför måste ni lägga alla sakerna på golvet

om jag absolut inte får röra dom? 


  Matte är djupt fokuserad på uppgiften.



Till slut blev jag så nyfiken att jag var tvungen att kolla.

Den här paketen luktade ju jättegott. Mmmm!!



  

Då fick jag också hjälpa till. 
Matte kan du  ge mig ett handtag med tejpen.



Resultatet blev inte så pjåkigt. Nu saknas det bara en gran att lägga dem under.


Idag var det då äntligen dax för mitt första riktiga vinteräventyr!! 

Klara....!



Vänta!!! Vänta jag sak bara....



  

Färdiga?... (Japp...)



Gå!!!! Jipppppiiiiiii!!!!!!



Allt luktar så annorlunda när det är så här vitt. 



Bada....? Nä fy kyvingen!!!!


Släpp nu kameran och kom och lek med mig!



 Men hallå, det är fusk att du är så lång och jag så kort.



Det gäller för mina mattar att ha koll på mig nu när allt är vitt. 
Kan ni se mig?



 

När vi kom hem fick Madde snällt gå till jobbet.
Ullis tog en kopp varm choklad och jag bäddade ner mig i sängen,

för att tina mina kalla tassar. 




Jag hoppas verkligen att alla ni andra haft en lika bra dag som jag. 


Kram och tass Legolas  


 
 
Tessan

Tessan

17 december 2009 18:34

Visst är det underbart med snö!!
Så duktig du var på att hjälpa till med att slå in paket....hur blev resultatet?;) Men dina mattar har då gjort skit fina paket! Här blir inte så mycket av den varan...jo vovvarna ska få och husse får ett paket...en ny kudde!

Hej svejs!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ingen bild

Mormor Majvi

18 december 2009 11:03

Åhh, så härligt att även vi här i Skåne äntligen fått lite riktig vinter och inte bara slask. Och tänk så roligt du kan ha. Men det måste vara kallt om tassarna. Ser gott ut under täcket.
Vilken häftigt cool tomte, nu kommer julklapparna fram fort. Och vilka fina julklappar ni fixat !! Nu väntar jag med spänning på att få se granen också.
Kram på er alla tre!!

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

18 december 2009 23:05

Helsjysta paket du har fixat, eller var det mattarna? Tänk du är ju lika vit som snön. Kanske du skulle ha en reflex på ryggen också. Vi vill också se eran gran. Snygga tasspår, helt coola. Gosigt under täcket.
snöpussar och härlig vinterhelg

http://lagottoflickorna.se

 
Doris

Doris

19 december 2009 23:45

Tjenare bäste bror, så kul du har det med tomtar, snö och paket, jag gillar oxå snön, men den har en viss förmåga att frysa till is under mina tassar...

Puss på dig

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Moster Tess

20 december 2009 02:20

Du är så söt Lego!

 
Torsten

Torsten

21 december 2009 07:24

Ja jäklars, att alla har snöööö!!! Visst är det härligt att busa i den , den luktar gott o annorlunda och det är bääääst!!!
Duktig du är som slår in paket, det har jag aldrig provat, jag tror jag är bäst på att öppna dom jag!
Ha det bäst!
ps Nu kommer tomten snart! ds

http://prinstorsten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards