Direktlänk till inlägg 22 december 2009

Kisseträd och mysigt småfolksbesök!

Av Madde & Ullis - 22 december 2009 00:30

Jag har världens bästa mattar, gissa vad dom har släpat in till mig.....


...ett kissträd   

Men matte du behöver inte pynta och göra så snyggt, det ska ju bara kissas på....


  

jaja, så fokuserad som hon är så kan hon ju få hållas, lite pynt är ju aldrig fel.


Nä nu får ni väl ändå ta och ge er!

Ska det hängas kulor i det också???


   

Har matte redan börjat tulla på vinglöggen????

Eller har hon bara en dålig hårdag...   


   

Sen när mitt kisse träd var färdig piffat, skulle det tydligen invigas med något brinnande sprak...????

Jag trodde bara det var till att sätta igång med lyxkissandet nu!


   

Men nähä....

Så fort man vände ryggen till hamnade det en massa paket under trädet.  

Så det där med kisseriet var ju inte till att tänka på längre....

Typiskt!


I fredags kväll skulle vi passa en liten människovalp... Ville   


Sniff sniff..... öööörk! Du mamma..... 

Det luktar bajs här, fixa!

Man får faktiskt inte göra sånt inne!


När "filtret" väl var bytt, skulle det "tankas in" i andra änden...

Hummm, säker på att det är en människovalp och inte en bil?   



 

Haaaaallå, kan jag också få lite uppmärksamhet kanske???


  

Jag är faktiskt barnvakt nr 1.

Jag passar honom heeeela tiden!


Nu är jag helt slut, kan vi inte få honom att sova nu?


  

Den här bilden ser alldeles för bra ut för att va sann....

Men vem vet kanske min lilla familj ser ut såhär om ett par år   


  

Dax att sova nu gott folk.

Natti natt!


Kram Lego






 
 
Ingen bild

Mormor Majvi

22 december 2009 10:27

Vilken fiiin gran ni har. Mycket riktigt Lego, så får man INTE kissa på den.
Så duktig och gullig du är när du är barnvakt, fast lite avundsjuk, eller hur?
Det blir kanske inte så lätt om det kommer en egen liten gullunge i familjen framöver. Då kan man ju inte få all uppmärksamhet helt själv längre, skall du veta.
Ha nu en mysig julafton, så ses vi på annandagen.
Stor julkram!

 
Stella och Doris

Stella och Doris

22 december 2009 11:05

Snyggt träd, vårat kommer tydligen på plats i morgon..

Jätteduktig barnvakt är du, du verkar så försiktig, passa nu på att njut av mattarnas fulla uppmärksamhet så länge du kan :-)

Puss o kram hela dan

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ingen bild

moster Tess

22 december 2009 11:41

Hej allihop!
God jul på er hoppas det blir en trevlig jul trots att jag inte är där....
Vilket avundssjukt kroppsspråk Lego, men du är snäll verkar det som. Såg på Ernst jul igår om Lagotto hundar som letade tryffel på Gotland. För att hundarna skulle bli bra på det matade man mamman med tryffel när hon ammade sina valpar så de fick i sig tryffel sen barnsben.
Fin gran förresten, vi har ingen men i dalarna är det bara att gå ut o hugga ett par.
Kram, kram

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

23 december 2009 00:00

Det där tryffelprogrammet missade vi. Men vi har ju varit på Gotland och hittat på egen tass, superkul.
Du är ju bara en sån go barnvakt. Be Sigge att han lär dej allt om uppfostran av människovalpar. Den kunskapen kan vara bra att ha. Sjysst kisseträd, vårat ska komma in i morgon. Ja, det lär väl bara vara Toldo och Aldo som har såna tankar förståss.
julepussar

http://lagottoflickorna.se

 
Torsten

Torsten

23 december 2009 07:20

Bara så du vet...men den där lilla mattan under trädet, det använde jag som toalett hela förra julen, mycket bra var den! I år ligger det en ny, men jag har bestämt mej för att låta den vara, jag är ju stor nu :)
Schysst att du sköter småttingar, du är ju jätte duktig...det är bra att träna tidigt för rätt vad det är har ni en egen sån där hemma :)
GOD JUL, Lego o mattarna, mys på i julefriden!
Kramar

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ingen bild

Veronica

23 december 2009 15:46

God Jul Ullis, Madde och Legolas hoppas ni får en mysig och trevlig jul afton. Familjen Persson hälsar er!
Vad fin julgran ni har.
kram Veronica

 
Elliot och Kulan

Elliot och Kulan

24 december 2009 02:43

Tjena Lego, Elliot här. Jag har oxå fått ett kisseträd... konstigt.
Ville bara tassa in och önska GOD JUL
Elliot och Kulan

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

25 december 2009 23:10

Men oj Lego du är ju alla tiders barnvakt number uno!! Ni är så söta,hoppas ni får en sådan liten familjemedlem i framtiden! Hoppas du haft en mysig jul och att du fått ngt fint under "kisseträdet":)
Må gott!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
cesare

cesare

28 december 2009 20:52

Kul Jul.. men jädrans hur många copies finns det av mig ????
Bara undrar..
Gott Nytt År till er alla
Cesare

http://www.lagottocesare.bloggaplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards