Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Madde & Ullis - 8 januari 2010 23:40

För er som orkar scrolla en bra stund framöver, keep going.....

Ni andra kan ge upp direkt för här kommer en riktig lång körare!

Are you ready???


  

Här har ni mig   

I'm alive!


  

Det var en riktigt fin dag i dag!   

Och idag var ingen vanlig dag...

för det var Maddes födelsedag, hurra hurra hurra!!!! 


Eftersom Madde fyllde år, fick hon bestämma vad vi skulle göra idag...

Hon sa att vi skulle åka till Skrylle och gå hundrundan i det kalla    men fina vädret, alla 3!!!

Yes!!! Jag tycker att hon får ta och fylla år lite oftare faktiskt!


  

Tjoooho!!!


  

Jag får springa lös!!!!!!!!!!!!


Mycket bus blev det!   


Haha, du kommer inte undan, nu tar jag dig!


  

Sen var det tydligen lite träningsdax...

Här tyckte Ullis att jag skulle gå fot.

Gäller att ha tungan rätt i mun så man gör rätt och hon blir nöjd.


  

Sen var jag bara tvungen att styla lite inför kameran...

Visst är jag snygg!!!

Reflextäcket fick jag igår, var inte helt nöjd med det först, men nu har jag vant mig!


Jag måste bara få säga att detta var den bästa dagen på länge!!!!


Det tyckte mattarna också!

De var mycket nöjda både med mig och med dagen i sig!



Anledningen till att jag inte bloggat på så länge, är för att jag faktiskt knappt bott hemma sen i julas!!!!!!!!

Först var vi hos Maddes föräldrar och firade jul i mellandagarna.


  

Där fick jag en alldeles egen julklapp att öppna!


  

Det var en envis en....

Tog sin lilla tid att öppna den men det gick till slut!


  

Nöjd med innehållet blev jag också!

Leksak och ett mini ben   


Lekte massor med allt pappret!

Det var skoj   


  

Lekte även med mamma och nya leksaken såklart!


Dom tvåbenta drog igång med det årliga julpusslet, ser klurigt ut....

Det kan ju dom roa sig med...


Själv höll jag mig på mattan (som för övrigt är lika dan som den där hemma) och var allmänt nöjd med tillvaron!

Vi var även i Strövelstorp en sväng och hälsade på Pia ,Håkan, Aldo och dom andra vovvarna! (som ni säkert sett i Pias blogg)   Det var lajbans må ni tro!!!


Sen var det dax för nyårsfirande!

Jag passar champagnen!!!


  

Nyårsbordet är dukat och klart, bara gästerna som fattas...


....9 st blev vi till slut, 10 med mig   

Vi vill tacka Holger, Anneli, Nicke...


Fredrik, (Madde), Fredrik...


  

...Madelene... 


(Ullis, Anneli igen...) och Peter för en fantastisk nyårskväll!


 På 12-slaget fick jag vara i mattarnas säng och käka köttbullar!


 Många goda köttbullepussar blev det!

Men jag var allt lite rädd i alla fall....


  

2 Januari var det så dax för mig och Ullis att flytta hemmifrån i 4 dagar!

Det skulle nämligen renoveras här hemma!

Köket har blivit större genom att vinkelväggen, (som var en inbyggd garderob) har tagits bort.


 

Arbetet har påbörjats...

Miniväggen skulle rivas och resten av väggen FLYTTAS!


 

Maddes pappa, Bosse jobbade hårt!!!


Även Madde jobbade på i byggdammet!

Det dammade rejält så Ullis (som är allergisk) och jag är tacksamma att vi slapp va där!


  

Här har väggen som skulle flyttas hackats loss runt om...


 Och väl flyttad, med hjälp av spännband, Bosse, morbror Morten, grannen Tobbe, Madde och Majvi...


  

Var det dax att mura...


...fylla igen hålet där garderoben varit och fälla i brädor.


 Tjusigt va!?


  

...Men som om det inte var tjusigt nog, lades ett parkettgolv på plats ovanpå!

Snyggt!!!


  

Här har kyl/frys kommit på plats, och där min kära matskål står ska det monteras överskåp, bänkskiva och underskåp.

Men först återstår lite spackling och målning som mattarna ska göra inom kort!


Så jodå, har man inget att göra så ser man till att få det, och det med råge!!!!


Ullis har börjat jobba efter jul och nyår igen och Madde börjar på måndag, så snart är väl allt sig likt igen!

Ska bli ganska skönt tycker vi alla 3 faktiskt   


  

Nu vill jag bara önska er alla en riktigt god fortsättning på 2010!!!

Ser fram emot många roliga stunder med er, både här på våra bloggar och kanske också i verkliga livet!!!!


Massor av kramar från Legolas med familj (ohana)   






Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards