Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Toppen helg!!!!!

Av Madde & Ullis - 24 januari 2010 18:24

Redan i torsdags började roligheterna!


  

Var ska vi mamma?

Till stallet? Till Sture menar du väl?!


Jaaa! Det var precis vad hon menade!

Bus med Sture är alltid lika kul!

Han är överlägsen i närkamp men jag utklassar i uthållighet!


Rivstart: från ligg till 100 på 2 sek, här ska ges igen!


Snyggingen Ada var oxå med, men hon höll sig mest i stallet, var liksom inte så upplaggd för bus...


  

Emellanåt verkade hon faktiskt lite intresserad, men mestadels var hon bara sur och grinig!

Hon är 10 år och har blivit steriliserad för bara några månader sen pga sjukdom, kan ju va därför hon är grinig, och det kan man ju förstå!!!

Kan ju i alla fall inte ha med mig att göra!


Inte ska vi väl hem redan!

Jag kan väl få busa en LITEN stund till, SNÄLLA!!!!!   


YES!

Mera bus hojtade Sture och kom rusande från andra sidan trädgården!


  

Matte roade sig med att fota istappar en stund.

Jag menar... KUL... NOT!!!


  

Ja ja, take your time!


  

Slut på det roliga, dax att åka hem!

ÅÅÅÅh, du ska alltid komma och förstöra!!!

Ja ja, jag kommer väl då   


I fredags fick jag hänga med på fest en stund.

Det var kul, förutom att jag blev kallad för fyllehund!!!

Det var det värsta!

Det var inte jag som spillde rödvin på "finpälsen" och än mindre jag som drack av det, så d e så!   


Lördag=Skrylle!!!

Där visade jag att jag både kan:

Smyga som en tiger...


  

...Springa i full 90...

(Kolla in öronen, helt bakåt-slickade av vinddraget!)


...Och sitta fint!


  

Visade också att jag är bra på luftvittring   


  

Mera luftvittring!


Och givetvis spårades det en hel del oxå!!!


Näsan i backen och smyga fram ,det är så det går till!

I alla fall om man kollar in tigrarna och lejonen på animal planet!


  

Lurpassa på matte hann jag också med...


  

Snart dax för attack...

mot godistanten, mums!!!


  

Är ganska bra på att bara se sådär oskyldigt söt ut också   


Söndag= Lagottopromenad på Ribban!

  

Tack tack tack!

Öppna fält, inget koppel, massor av roliga hundar,

och många fickor att tigga godis från!

Kan man va lyckligare?


Jag njuter i fulla drag av havsluft i nosen!


Passa dig, jag är snabb!!!


 Ånej, inte tillräckligt snabb...

Du kan inte ta mig   


Nähä, skit i det då!

Ska ta och träna lite "dressyr" i stället, skänkelvikning kallas det visst (på häst språk)


Men vänta lite, vad händer här då?


   Du din stora lurviga best, lägg ner skällandet nu va!

Hon har ju gett sig ser du väl!

Och du, kom ihåg, vi lagottosar håller faktiskt ihop, så du har inte en chans! 


Du var mej en söt, måste bara lägga in en stöt... buff   


Lillplutten här trotsade vinterkylan och hängde på hela promenixen på ca 1 timme!

Imponerande!


Låt mig få presentera Tuff, 7 månader.


Jag försökte skrämmas lite, så han skulle sluta upp med att vinna hela tiden!


Men trots flera tappra försök från min sida, hjälpte inte min skrämseltaktik...


Så till slut tog jag i med hårdhandskarna...

Haha, passa dig jag stångas!  


Busstunden avslutades med en svanskram i goda vänners lag!


 

Nu är jag helt slut, kan vi åka hem nu?


  Väl hemma la jag mig i mattarnas säng och sov en lång stund medan dom stack ner till stadsparken för att åka lite skridskor med Ida,Carola,Ville och Theodor.

Mr T  åkte för första gången idag, han var lite vinglig på benen men duktig ändå   


Sista, men absolut inte minst viktiga, nyheten vi vill dela med er idag är att Ullis blivit faster igen, i fredags kväll!

Vi säger STORT GRATTIS till Kim, Pernilla och strorebror Rasmus!!!


Puss och kram från en nybadad Lego   




 
 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

24 januari 2010 23:06

Jädrans vad du har haft roligt.
JAg skall på lagottopromenad nästa lördag i Borås. Stella och Doris har varit på det förut och säger att det är jättekul...
Men du,, bilden på han du kallar Lillplutten, JAG TRODDE JU ATT DET VAR JAG :-) jag tror det är min dubbelgångare he he.
Jättemånga roliga fina bilder.
Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

25 januari 2010 12:32

HIt var det roligt att komma in....Gillar när det är mycket bilder!!! Så roligt du verkar ha haft det, med massa kompisar och bus! Rödvin i pälsen.....hmmm!!!
Matte hälsar att hon tycker att du är precis lika söööt som en prins i Pite....väldigt lika!
Puss o kram till er alla!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ingen bild

Mormor Majvi

25 januari 2010 15:20

Oj Oj Oj vad du har busat i helgen, busunge!!
.. Och mattarna också.... rödvin i pälsen.. och så kallar de dej för fyllehund. Fy skäms! Skärpning!!
Det är tur att du har ditt refextäcke på dej så man inte tappar bort dej i snön. Farliga tänder ser du ut att ha. Hade du skrämt mej så, hade jag blivit rädd.
Jättefin bild på dubbelhundar, när ni vädrar havsluft på Ribban.
Grattis Ullis till att ha blivit faster igen. Blev det en lillasyster eller lillebror till Rasmus??
Kram allihopa

 
Ingen bild

moster Tess

25 januari 2010 19:17

Hej!
Mycket motion och upptåg inte konstigt att du vinner i uthållighet! Ni hinner verkligen med en hel del på en helg.
Men varför reflextäcket på jämt? Når det inte är mörkt alltså? Kanske mattarna inte känner igen dej annars? Hoppas bara det inte är nåt sånt löjligt som att de snart ska börja köpa kläder till dej o sånt....
Kram!

 
Lego

Lego

25 januari 2010 22:39

Hej!
Ingen risk att jag blir någon slags leksakshund med en massa kläder på!
Men är man ute sena eftermiddagar och har dålig koll på när det blir mörkt är det bäst att va på säkra sidan =)
Och sen är jag ju vit och det är snön oxå så jag kan gömma mig lätt, vilket inare mattarna alltid uppskattar, hihi =)
Kram Kram

http://legolas-ohana.bloggagratis.se

 
Lego

Lego

26 januari 2010 00:02

Rasmus fick en lillasyster, 5 v för tidigt, 2500g, men både hon och pernilla mår bra trots allt! Tack och lov för det! :o)

http://legolas-ohana.bloggagratis.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

26 januari 2010 00:27

Grattis till människovalpen, så himla kuligt. Du verkar också ha haft det kuligt. Vi måste nu hjälpa mamsen att passa bebbarna, väldigt viktigt.
bebbepussar

http://lagottoflickorna.se

 
Dorran

Dorran

26 januari 2010 22:31

Förstår att du var trött på slutet, sicken helg va!!! Vad bra att du försvarade tjejen, så brukar jag oxå ligga, då skulle jag gärna ha min brorsa i närheten som livvakt!!
Hoppas att vinet gick bort, men om inte så är det ju så att allt klär en skönhet.
Vi säger oxå grattis till bebisen, nu har du väl fullt upp med att passa småbarn!?

Kramar från syrran

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

27 januari 2010 08:53

Tjena Legolas stiligt namn du har och snygg är du ju också. Vi ser på fina bilder att du jobbar och står i och har väldigt kul. Har varit här och kikat innan men matte är lite dålig på attt kludda ner en kommentar. Vi känner ju din syrra Doris.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Sophia

Sophia

28 januari 2010 00:46

Härliga bilder =)

http://gottisar.bloggplatsen.se

 
Tessan

Tessan

30 januari 2010 23:11

Så fin du är i din gula "väst"! Gillar istapparna som matte knäppt kort på. Fylle hund?? haha ja rödvin och allt i pälsen, så du gör;)
Kramis till er alla!

http://minahundarochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards