Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Människovalpar och nya äventyr...

Av Madde & Ullis - 31 januari 2010 19:06

...stod på dagordningen idag 


   

Det här är lilla Amanda 1 vecka och 2 dagar gammal idag.

Hon föddes 5 veckor för tidigt och är därför pytteliten och så söt att man skulle kunna äta upp henne. 


Eftersom hon är så liten och bräcklig fick inte jag följa med in och snusa på henne. Man måste tydligen vara väldigt försiktig med den sortens valpar.


Här är hon med mamma Pernilla och storebror Rasmus.

Inga bilder på mattarna med Amanda den här gången, och själv fick man ju sitta i bilen. Men det var det värt. Mattarna hade nämligen ett Ess i rockärmen idag.

När dom glott klart på valpen packade dom in 2 tokiga killar, sig själva och en "snowraizer" i bilen. 


Dax för en pulkatur i backarna i Flyinge!!!

    

Som vanligt var jag först ut på plan!!!


Dom andra hade en massa grejer att släppa på.


WOW!!! Hästbajs!!!


Det här är paradiset!!! (Mattarna skattar sig lyckliga att dom satte på mig regntäcket eftersom jag är nyklippt och ny badad) 


  

Plötsligt hör jag Madde ropa: "SE UPP I BACKEN!!!"


Åhh nej, jag har missat något!!! Nog med hästbajs!!!! Jag kommer!!!! 


Vänta, vänta jag springer så fort jag kan!!!

Men fattar ni hur jobbigt det är att ha fyra korta ben, när det är så här mycket snö!!!


Phuuu!!! Vilken backe!!!! Jag måste köra mer konditionsträning.


  

Men vänta, jag kom ju precis upp och så åker du ner igen???  


Ja ja inte konstigt att du kom först ner, du åker ju PÅ snön. Fuskis!!!


Sen dök det upp ett gäng sådana där "jätte hundar" bakom en kulle...


Spring för livet!!!


    

Kom igen grabbar, vad ligger ni där för?!!!! Det står "jätte hundar" på krönet!!!


   

Gisses! Det där kan ju skrämma slag på vem som helst.

Tur att det finns staket. 

Fegisar säger Madde   


Plötsligt försvann mattes och Jockes ben ner i snön. Inga problem! Dom gräver jag fram i ett nafs. Men...


....Då försvann jag ner i snön, jag med. 


Det där kan man kalla en kall dusch!!!



Efter den svala upplevelsen bestämde jag mig för att leta upp en ny backe.


Kolla här hör ni jag har hittat en!!!!


 Prova du, jag håller koll på läget? 


 Jackpot!!! Matte och Rasmus gillade den.


 Själv fick man ju springa som en galning.....


 Men det var jag HELT nöjd med!!!!


Och gissa om jag var trött när det var dax att åka hem!!!!


Hoppas ni har haft en lika kul helg som jag.


Massa kramar Legolas 







 
 
Stella & Doris

Stella & Doris

1 februari 2010 19:28

Du är ju helt klart en kille med fart i, det är ju lite jobbigt nu med all snön, men du ser ut att klara det utmärkt, en härlig dag i pulkabacken:-) Vi skäller mest när vi ser någon åkapulka, har väl inte riktigt fattat hur det funkar...

Matte hälsar att det var en väldigt söt liten Amanda, snart är hon nog så stor att du får pussa lite på henne!!

Många kramar från Boråsbrudarna

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

1 februari 2010 23:06

Himla söt och kulig Amanda. Lär henne allt du kan så smånong om
bebbepussar

http://lagottoflickorna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards