Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

Äventyr med Max och lekplatsdax!

Av Madde & Ullis - 13 februari 2010 23:15

Här kommer ett glatt gäng...


 ...Och 2 tokiga hundar!


 Det här är Max, en labbe på 3 år (tror jag)


 Han är min nya brottar-kompis!


 Han ska lära mig allt han kan...


Kolla kolla Max, visst var det en anka som just simmade förbi, jag såg den, jag lovar!

Kom igen vi tar den!!!!

...PLUMS....   


 Gissa om jag blev förvånad när vi plumsade ner i något så hemskt som VATTEN!!!

Och shit va kallt det var!!!

Bäst att lägga benen på ryggen...


  ...så man springer sig varm efter vinterbadet, brrrrr   


 Max hängde med bra i mitt tempo, men så är han ju också som en valp i en  vuxen hunds kropp, i alla fall enligt hans matte och husse!

Men nog börjar hans tunga hänga bra långt ner i marken nu....   


  

Nepp, börjar bli hög tid att sätta full fart framåt mot nya äventyr!!!


 Idag har mattarna och jag varit ute och tränat, busat, lekt och haft riktigt kul!!!


  

Ullis hade tagit med något platt och konstigt, ut till min favorit lekplats (på dagiset) idag...


Skeptisk, men ändå väldigt nyfiken...


 Undersöker noggrant och tuggar lite på den!


Men sen när hon kastade den, då fattade jag galoppen!

Jag har den, jag har den!!!


Då kallade Madde, bäst att springa dit och kolla vad som är på gång!


Det är visst dax för lite trix...


Ok, jag är med!

Vad ska jag göra?


Aaha, över menar du...?


Ok, inga problem!!!!!


Under var det ja, lätt som en plätt!


Stanna kvar uppe på...???


Nej vet du vad, det där var klurigt!!!


Som avslutnig på trix-uppvisningen kör jag i stället, om jag får säga det själv, en helt perfekt 3-kombination, hopp, hopp, hopp!!!

Super duper kulig dag idag     


Önskar er alla en härlig avslutning på veckan imorgon!


Massa hjärtekramar till er alla         

från Madde, ullis och Legolas

 
 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

14 februari 2010 18:00

Jädrans så duktig du är. Massor av kramar på Alla Hjärtans Dag till er och
pussar

http://lagottoflickorna.se

 
Ingen bild

Mormor Majvi

15 februari 2010 14:17

Så duktig du är och så himla gullig och sööt!!
Säg till dina mattar att det verkar som om de första orden till varje bild faller bort.
Jättekram på er alla en dag efter Alla Hjärtans Dag.


 
Torsten

Torsten

16 februari 2010 06:56

Hej din lilla filur! Frisbee, det är skojiga saker det....tyvärr gick min i bitar tidigare i vintras och än har det inte kommit nån ny! Vilken rolig lekpark, funkar ju finfint även för hundar!
Kram på er!

http://prinstorsten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards