Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Idag har det hänt grejer må ni tro...

Av Madde & Ullis - 21 februari 2010 16:12

Hallå alla glada!!

Denna morgon (precis som alla andra) började jag med att....


Göra en härlig snörullning. 


 

Sen hade mattarna minsann annat planerat för oss denna förmiddag...

VADÅ? Undrade jag.


  

Vi åkte till Malmö på något så spännande som utställningsträning.

Här väntar Madde och jag fint på vår tur.


NU blev det min tur att hälsa, jag tyckte att jag var jättecharmig när jag hälsade på låtsas domaren. 

Men så skulle man tydligen inte bete sig....


  

...Istället skulle man stå fint med alla 4 tassarna i marken.

Det gick ganska bra ända tills...


  

...korven tog slut. 

Då tänkte jag sätta mig ner, samtidigt som jag viftade på svansen så mycket jag bara kunde för att få mer!


Just då lockade mamma iväg mig med annat godis.

Vi skulle springa på led, 2 varv runt ringen. (Som för övrigt är en fyrkant)


Titta så bra det går!   

Lite mer träning, dels hemma och dels på de 2 utställnings träningarna som hålls i april, så kommer vi säkert att göra succé i maj.   


 

Ullis tyckte att jag var jätteduktig och gav mig lite kli bakom örat.


  

Själv tyckte jag att jag gjort mig förtjänt av ännu mera godis. Hehe!

Snälla, snälla!!!


 

Till att börja med tyckte jag det hela var lite stressigt, med alla hundar till höger och vänster som man inte fick hälsa på.

Men efter ett tag lugnade jag ner mig och tyckte att det hela var ganska så festligt.


Sen vi kom hem har jag mest legat och sovit än här och än där. 
Det är utmattande att försöka ligga på topp.


Ses snart igen / Lego 




 
 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

21 februari 2010 19:46

Stora pojken har börjat sin utställningskarriär. Bra jobbat. Träna nu flitigt så ska du se hur kul det kan bli.
pussar

http://lagottoflickorna.se

 
Doris

Doris

21 februari 2010 19:51

Sån kurs har jag oxå gått, mycket godis blir det :-)
Är det utställningen i Hässleholm ni ska på i maj, matte vill anmäla mig dit...
Jag har blivit lite klippt i dag ska kanske på utställning nästa helg..

Puss o Kram från Syrran

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

22 februari 2010 00:59

Vad duktig du är Lego. Det där ser ju väldans roligt ut, och mycket godis blir det... helt perfekt

http://www.kulans Elliot

 
Ingen bild

Mormor Majvi

22 februari 2010 11:41

Ja, du grabben, nu börjar det bli mer och mer allvar i livets skola. Öva nu riktigt duktigt på din läxa, så är jag övertygad om att du blir bäst i klassen som vanligt ;-)
Jättekram!

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

22 februari 2010 11:57

Glömde säga att du är så himla fiiin.

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
laurence

laurence

22 februari 2010 12:39

vad stilig du är, det kommer säkert att gå bra.

http://saphira

 
Torsten

Torsten

23 februari 2010 07:05

Du kommer att sopa banan den dagen du gör premiär!!!
Själv tycker jag det där är lite jobbigt...speciellt när man inte får leka med dom andra hundarna i ens närhet...:o
Du är ju så himla snygg!
Kramisar

http://prinstorsten.blogg.se

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

26 februari 2010 08:19

Träna nu duktigt så du vinner och om inte så är du ju så söt ändå.Våran matte tycker den sista bilden var kul.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Ingen bild

Moster Tess

26 februari 2010 22:53

Tja! Sånt trams dina mattar drar ut dej på!! viktigare att ha kul, det där påminner om tyska nazi tider med rasbiologi o skit, det är mest fejk. Du är snyggast! Kram

 
Wille

Wille

11 mars 2010 17:29

Ojdå du har haft en händelserik dag ser jag. Hittade dig via en annan lagottkille - Torsten - och tänkte kika in och se vad du har för dig. Du gillar snörullningar ser jag, prcis som jag. Matte passade ju på att filma en av dem här för ett par dagar sedan. Det finns inget bättre sätt att börja en vinterdag på än med en rejäl snörullning. Ha det gott kompis.

http://willebus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards