Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Madde & Ullis - 5 mars 2010 17:39

     

Det märks inte minst med tanke på att träden badar i solljus...


...och att kvällarna blir ljusare och ljusare.

Denna bild är från onsdagkväll kl.18.40


  

Men jag måste faktiskt säga att jag är lite konfunderad...


Det är ju inte vitt överallt längre!!!


Känns lite märkligt... bäst att gå vid kanten!


 

Vem har gått här då???


 

Bäst att följa efter!


Här var det vitt så det räcker i alla fall...


... Och massor av spår att följa! 


Plums, plums i snön! Det gäller ju att passa på innnan allt är väck!

Men jag får nog passa mig så att jag inte blir förväxlad med en kanin.


  

Jag har redan varit framme vid hundhindret och kollat läget!

Skynda dig matte!


 

Här ska det hoppas!!!! 


  

Hopp!


  

Se som jag seglar över! 

Matte har dock lite problem med att både ge kommando, fota, berömma och ge mig godis samtidigt. (Ullis: Vi ser ju alla vilket som blir lidande) 

Detta eftersom Madde och jag stack till Skrylle utan Ullis den här gången.


Japp det är hårt att ligga på toppen. Därför tycker jag att jag ska få mer godis...


  

Igår var vi i Flyinge och hälsade på Amanda, Rasmus och Pernilla!

Vilket litet Charmtroll va? 


 Som jag så många gånger tidigare visat prov på, är jag en exemplarisk barnvakt, och igår var inget undantag.


Nu verkar hon allt lite missnöjd...FIXA!

(Inte konstigt att hunden är människans bästa vän, jag har ju stenkoll) 


  

Efter en stund tog jag min boll. la mig under bordet och lämnade över det där med barnpassning till dom 2-benta! (Det var för dåligt betalt- Inte en enda godis, har nu hört på maken va?!!!)


 

Madde skulle släpat iväg mig för att gå klippkurs imorgon,

men tjiii fick hon för det krockade med klippkurs för människor som hon ska på med salongen lör- måndag. 

Skönt tycker jag, så slapp man det spektaklet   


Men det resulterade ju i att jag blev klippt hemma för en dryg vecka sedan istället....


Ullis jobbar också hela helgen, så jag ska bo hos Fia och P-O och min favis tjej Hedwig, ska bli mysigt tycker jag.


Kram och tass, Legolas 







Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards