Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Vad är det för en dag...?

Av Madde & Ullis - 12 april 2010 23:02

   Vad är det för en dag...

   Nej det är ingen vanlig dag, för det är Legos 1-års dag    

   Hurra, Hurra, Hurra!!!!!

   GRATTIS oxå till alla min kullsyskon där ute   


   Dagen började med att jag fick skriva en insändare i tidningen om att jag fyller    år idag!   


   Sen blev det en härlig promenix ner till stan i det fina vädret  




   Sak-letare/sopplockare som jag är, roade jag mig med att städa efter alla    

   slarvpellar som slänger allt till höger och vänster hur som helst!




  

   En liten pinn-pause hann jag också med,

   innan det var dax att hämta Madde på jobbet, för att köra till Satchmo's!!!!

   Min favvis affär!!!!!!!




   Jag fick ett grisöra, ett kuligt ben...




   ...ett nytt halsband, ett utställlningskoppel...




  

...och en aktivitetsboll!!!!




   Den var inte så svår men däremot väldigt uppskattad!!!

   Fylla år borde man göra oftare tycker jag!!!


   http://www.youtube.com/watch?v=rPCQuPBFIm0




  

   När Madde kom hem från jobb, bar det iväg till SKK i Arlöv/Malmö...




    ...för att gå på utställningsträning.

   Mini mini hundarna fick gå i en egen ring innanför oss andra.




   Det var ett jävla tjat om att stå hela tiden,

   jag som ligger så fint, duger inte det...?




   Måste man verkligen stå sådär stelbent?

   Kolla dom 2 sitter ju....!!!!




   ...Kaaaan inte jag få ligga här då?

   SNÄÄÄLLA!!!




   Nähä, inte det...

   Men ok, om du lockar med godis, så kan jag väl stå en liten stund då.




   Men så fort det är slut i handen tänker jag sätta mig igen, och tigga så mycket

   jag bara kan!!!

  Madde: Efter en stund var han hel galen efter godiset, dels eftersom vi ju inte

  brukar träna honom med hjälp av det så ofta, och dels för att det började bli tid

  för kvällsmat...

  Så till slut var jag tvungen att lägga det åt sidan, och då gick det mycket

  bättre! 




  

Men jag är faktiskt ganska söt när jag sitter oxå...

Visst...?




   Jaja, jag får väl göra som du säger och visa att jag faktiskt kan stå, fast inte  

   så bra på kommando...




   Och ja, det var faktiskt himla kul, ser ni som svansen går, fram och tillbaka,

   fram och tillbaka, vift vift!




   Mot slutet såg jag ut såhär, snygg va?

   Och matte kände att hon fick ut MYCKET mer av denna utställningsträningen än

   av den som var för någon månad sen!

   Får väl se hur det går i Hässleholm den 23 Maj,

   om inte annat så kommer vi va en erfarenhet rikare   

   Nåja, ska på en träning till den 6 maj+ att vi givetvis ska träna hemma, så det

   ordnar sig säkert.


   Och nu får vi ju dessutom sällskap av min syrra Dorran den 23 såg jag!

   YIPPIE  




   Nu ska jag knapra vidare på mitt grisöra, på favoritmattan framför tv:n!




   Natti natt och schov (sov) schå (så) gott!


   Kram och tass Legolas   










 
 
Ingen bild

Maja

13 april 2010 13:10

Det märks att vi är släkt,jag plockar också upp skräp och roliga saker i naturen.Matte tittade på filmen och blev imponerad.(Hon tittade på och suckade,förstår inte varför).Legolas är verkligen duktig.

 
Brorsan Totte

Brorsan Totte

13 april 2010 15:41

Grattis till dig med min fina bror! du ser också ut att haft en superbra födelsedag :) tittade på din film, vad duktig du är! min matte tycker vi är SÅ lika, kanske inte så konstigt för vi är ju bröder! Vi har inte planer än på att delta i utställningen i Hässleholm, men lycka till :) det går säkert jättebra för dig brorsan för du verkar vara väldigt duktig!
Vi hörs snart igen!
Pussar från brorsan

http://lagottototte.bloggplatsen.se

 
Wille

Wille

13 april 2010 22:04

Åh en till som fyllde år ! Grattis till dig med i efterskott.
Du blev ju jättefin när du väl ställde dig upp ju ! Men visst är det svårt. Det är enklare att sitta faktiskt.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Bengta, Bella & Smilla

Bengta, Bella & Smilla

13 april 2010 22:55

Men grattis lite sent men välment. Inte lätt det där att stå man vill ju som sätta sig hela tiden. Du är ju både söt och duktig ska nog gå bra på utställningar. Så fint du smälter in i mattan.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Doris

Doris

14 april 2010 11:30

Vilken toppendag du hade, visst var bollen kul :-)

Jag ska oxå tränas inför Hässleholm, sen kommer vi ta dom med storm!!!

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

14 april 2010 23:22

GRATTIS GRATTIS några dagar för sent. Tro inte att vi har glömt dej, men mamsen har varit liksom lite upptagen. Vi har ätit allehanda ting så det blev liksom racerbajs. Det är det som mamsen har varit upptagen med, dag som natt. Jäklar så duktig och söt du är när du står.
grattispussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Catrin

Catrin

16 april 2010 13:18

Hej Ullis! Vilken söt vovve ni har! E de en lagotto eller? Såg att ni skulle på utställning i Hässleholm den 23 Maj det ska jag med. Ses kanske då! :) Kram på dej!

http://cathe.blogg.se

 
Totte

Totte

17 april 2010 01:15

Tja Lego! ändrade planer, ses i Hässleholm! :D
kram

http://lagottototte.bloggplatsen.se

 
Stella & Doris

Stella & Doris

17 april 2010 22:16

Eftersom sista inlägget inte går att kommentera så grattar vi Ullis lite i efterskott här i stället!! Klart hon hade en toppenfödelsedag, du var ju med och firade den för första gången!!

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards