Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Mycket har hänt sen sist...

Av Madde & Ullis - 26 april 2010 23:15

...Och bloggen har bevisligen inte hunnits med... Sorry about that!!!


  

Igår var jag och Madde i Falsterbo med "Hundgänget", för att träna lydnad, promenera, fika och leka i det fina vädret!


   Jag låg extra fint och stilla på träningen när mini hästen passerade!


   På promenaden blev det ytterligare träning, men sen frågade jag om vi inte kunde få leka kurra-gömma...


   ...Och det fick vi!!!

Jag kan räkna (för jag ser ändå inget)

ETT, TVÅ, TRE.....


   ...Ingen här....


   ...Och ingen där.....


   Men kolla vem jag hittade här då!!!

Min kullsyster Wilma!!!   


   Vi var många som tagit oss ut i det underbara vädret denna dag, här är vi på väg till bilarna för att hämta fikakorgarna med en massa mumsigt i!


   Lite fler bilder på Wilma, här med lite dekorationer på nosen   


   Visst är hon söt, lilla trassel (som hennes matte kallar henne ibland)

Men kan man vänta sig annat?

Jag menar, hon e ju nära släkt med MIG!!!   


   Men jag minns allt hur både hon och dom andra tjejerna brukade retas, och dra mig i svansen när vi var små och bodde hos Pia och Håkan!

Så nu såg jag min chans att ge igen och visa vem som är störst och starkast en gång för alla!

Så Doris, vänta du bara... Hihi   


   Mycket bus och spring blev det, både med Wilma och de andra jyckarna!


   Nikita, vad gör du där borta?

Kom och lek följa John med oss andra!


   Nä vet du va mammsen, nu åker vi hem, för nu e jag trött och varm!!!

Kan jag inte få slippa denna lurviga pälsen snart!!!!


   Idag var Ullis och jag på dagislekplatsen...

Där är mycket sand....

Så jag började gräva....


   ...och fortsatte gräva...


   Här har jag kommit en bra bit, jag jobbade jäklar i det!!!!




   HALLÅ, är det nån där????



  

PUH, jag tror jag tar en pause!

En tupplur är väl aldrig fel?


Men se då tyckte Ullis det var dax att gå hem, glädjedödare....

För väl hemma var det dax för utredning av tovor, eller som jag kallar det: TORTYRKAMMARE!

Ska visst iväg till Ystad och bli klippt av ett proffs på torsdag (och sen en putsnig till precis innan utställningen), kan ju va skönt att bli av med en del av den varma pälsen men låt mig ha mina tovor ifred tills dess....


KRAM PÅ ER ALLA!!!

LEGOLAS   

 
 
Pernilla, Akira och Sweety

Pernilla, Akira och Sweety

27 april 2010 07:08

tjoho! kul att se er förra helgen på jamesons.. evigheter sen :) inte viste jag att ni va lika hundtokiga som jag ;)

http://www.akiraqueen.com

 
Ingen bild

Mormor Majvi

27 april 2010 11:00

Hej Lego!
Tack för besöket i lördags:-)
Såå kul du verkar ha haft det med alla de andra vovvarna. Och vilket fantastiskt underbart väder det var. Äntligen är våren här!
Det blir skönt för dej att äntligen bli av med en hel del päls (och inte minst alla tovorna) så du dels kan se igen och dels slipper bli så varm.
Kram Kram

 
Doris

Doris

27 april 2010 21:50

Va kul ni haft och va kul att få se syrran Wilma på bild, vi måste ha bra gener för jäklars va snygga vi är!!
Försök du att brotta ner mig, jag har övat på Stella i snart ett år :-)

Nu är det mindre än 1 månad kvar tills vi ses, ska bli så skoj!!

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

27 april 2010 23:32

Så kul att du träffade syrran. så söt hon är. Duktig är du minsann på att gräva dej till Kina. Såg du någon? Snälla, läs lagottotottes blogg och ge matte ditt stöd. Akta dej för klipphäxor.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Totte

Totte

28 april 2010 19:28

Ja, akta dig för klipphäxor, Lego. Hoppas jag kan vara med på utställningen ändå. Annars får jag komma dit och hålla tassarna för dig och Doris! Matte tackar så mycket för er kommentar på min blogg, den uppmuntrade mig verkligen! :-) lycka till hos frisören imorgon. Vi ses snart!
Pussar från brorsan

http://lagottototte.bloggagratis.se

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

28 april 2010 23:36

Hi hi Lego, passa dig för din syrra Doris. Jag har allt försökt brotta ner henne några gånger, men det är en tuff brud :-)
VAd kul du har haft med alla kompisar, och vilket härligt vårväder.
Jag brukar oxå gräva i sanden på lekplatsen och har man riktig tur så kan man hitta en kattskit :-)

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mormor Majvi

29 april 2010 10:23

Hej igen Lego!
Jag önskar dej verkligen ett innerligt lycka till idag hos frisören, efter att ha varit inne och läst och tittat på Tottes blogg. STACKARE!! säger jag bara. Jag hade blivit så heligt förbannad på den där j...la kärringen och skällt ut henne efter noter!! Hoppas verkligen att din frisör är seriös och vet vad hon gör.
Men är det så här man skall se ut när man skall på utställning tycker jag att du skall säga till dina mattar att sluta upp med sådant trams.
En hund skall vara glad och lycklig och ha en mysig mjuk päls att klappa. Du är ju jättegullig och så mjuk och go när du ser ut som ett litet ulligt får.
Många kramar från mormor Majvi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards