Direktlänk till inlägg 6 maj 2010

Träning, träning och åter träning...

Av Madde & Ullis - 6 maj 2010 23:57

  

Madde tränar flitigt inför både lundaloppet (1 mil) som går av stapeln nu på lördag, och Broloppet (2,1 mil) som hon ska springa 12 juni.

Men nu har hon börjat att dra ut även mig i motionsspåren...

(bara korta rundor givetvis)

Vad är det jag hör???

JAG RULLTIG!!!!

Nej vet du vad!!!

Men om du behöver draghjälp, så kan jag väl ställa upp då!


   I söndags var det barndop...


  

...För lilla Amanda, som inte är fullt så liten längre!

Just här ser hon lite missnöjd ut, men hon var Guda snäll i kyrkan   


  

När mattarna var på dop fick jag snällt stanna hemma.

Och här väntar jag tålmodigt på att MINA roligheter för dagen skall börja!


   Jag skulle nämligen få rasta mina små ben i skrylleskogen!!!


   Rottisen Nalla...


   ...Och Labben Pamse gjorde mig sällskap!


   Nalla och Pamse tävlade om vem som hade längst tunga,

Annika var dock inte så intresserad av att deltaga i detta spektakel   


   Här har ni (nästan) hela gänget som njöt av denna fantastiska dag   tillsammans!


  

Hänger ni med eller?

This is nice!!!


   Så tillbaks till det där med träning...

Idag var vi iväg på ännu en utställningsträning i SKK:s regi.

Till skillnad från sist, lyckades Madde hitta en "fotograf" åt oss,

bland åskådarna idag   


   Jag sprang riktigt stiligt nästan hela tiden idag!

Gäller dock att hålla tempot uppe annars blir det lätt passgång...


  Trav, trav, trav, inte passgång!  


   Hej vad det går!


   Kul är det oxå!

Kolla min svans, ser ju nästan ut att passa på en spets-vovve!

Häng med nu då mamma!!!


   Vi sprang runt, runt, runt och tränade bla: trav/stanna, trav/stanna.


   Gick riktigt bra om jag får säga det själv!

Och den där stå-träningen som dom tjatar där hemma,

har faktiskt hjälpt en hel del...


   Här har vi en perfekt uppställning, utom svansen då förståss...

Får skylla på trötthet, då detta var i slutet av passet,

som sammanlagt höll på i nästan 2 timmar!


   Det hanns även med lite kläm och känn!

Tandvisningen ser ut att gå bra här,

men faktum är att jag blir så in i vassen glad    

så fort någon okänd ska till att hälsa/klämma/känna,

så jag mest snor runt     och vet inte riktigt var jag ska göra av all min glädje!!!   

Detta trots att dom tränat på att vänner och bekanta ska göra tandvisning etc. på mig.

Vilket alltid går bra, men det är ju inte riktigt samma sak, för dom människorna "känner" jag ju i alla fall lite...  

Nåja, det är ju drygt 2 veckor kvar till den stora dagen,

så träning, träning och åter träning! 


  

Väl hemma igen åkte jag på ett bad, då jag även varit med i stallet idag.

Mamma Ullis är nämligen VÄLDIGT pollen allergisk för tillfället,

så det är av extra stor vikt att jag badas ofta nu!


   Efter badet är det dax för den obligatoriska bus och ryst stunden, 

 eller som mattarna säger när jag drar igång: jaha, då var det dax för tuppjuck!

 Det går till såhär: upp och ner i sängar och soffa flera gånger, rusa från ena rummet till det andra tills alla rummen är avklarade, åla sig på alla gosiga mattor, filtar och handdukar och sen upp och ner i alla sängarna och soffan igen!

Sen tar det tvär stop, och jag sommnar på 2 sek!!!   


  

Soliga vår hälsningar från mig och min ohana (familj)

till alla er där ute i bloggvärlden!


PS. Alla ni som brukar titta in anonymt här hos oss, skriv gärna en rad till oss i kommentarerna, vi är så nyfikna på att få veta vilka ni är   DS.

 
 
Doris

Doris

7 maj 2010 10:43

Hallå där snygging!!

VAd mycket skoj du varit med om och vilken bra träning, du står ju jättefint!!! Jag och matte ska på ståkurs nästa helg, får väl se hur det går?!

Nu är det inte långt kvar tills vi ska ses, jag längtar jättemycket, hoppas det blir lite tid till bus så vi inte bara ska stå och vara snygga hela tiden :-)

Ha en go helg du och din Ohana!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

8 maj 2010 00:28

Hej Lego.
Jädrans vad duktig du är, jag tror att det kommer att gå kanonbra på utställningen. Du förresten.. gissa vem som kommer och hälsar på mig idag ,lördag. Jo jomensan, Boråstjejerna så nu blir det rejs :-)

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

10 maj 2010 17:04

Jädrans bra ohana du har som tränar dej så bra. Lillungen ser så söt ut. Snart ska vi träffas.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Pernilla, Akira och Sweety

Pernilla, Akira och Sweety

11 maj 2010 12:42

roligt med ringträning! då kanske vi ses på nån utställning under sommaren.
som det ser ut nu har jag vänersborg, jönköping (3dagar), tvååker(2 dagar) och 2st rasspecialer inbokade.. men antar att det blir visby oxå :)

http://www.akiraqueen.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards