Direktlänk till inlägg 10 maj 2010

Hurtbullar och något i hästväg...

Av Madde & Ullis - 10 maj 2010 23:45

  
Här kommer hurtbullen Madde springades lundaloppet i lördags.


 

Hon ser oförskämt fräch ut....

Men det är klart, här har hon 7 km kvar.


  

Trogna supporters som vi är, väntade vi tålmodigt...


Jag tyckte det var lite tråkigt, tills Ullis plockade fram godisbollen!


   Sen tränade jag stå helt på eget kommando när jag spanade efter mamma vid målgången.


  

Here she is!!!!

Och nytt personbästa på 55,26 blev det minsann också!
Jippi!!!!


Igår åkte Madde och Ullis till IKEA för att handla en efterlängtad garderob.

Som efter lite klurande och en hel del tålamod blev ihop byggd.


   Jag fick nya leksaker, så jag var dö nöjd!


   Men man blir trött av så många armar, ben och bollar,

   så jag fick allt ta en paus. 


   Och nu kommer något i hästväg....

Här gör Ullis sig redo för dagens stora utmaning!


   Det var nämligen äntligen dax att utföra provdyket,

   som hon fick i födelsedagspresent.... 2009... 


   Snacka om att ge sig ut på djupt vatten....hehe 


  

Det är en mycket nöjd Ullis, som här är på väg upp ur vattnet igen.

Mycket möjligt att det blir ett dykcert. framöver,

men hon vill fortfarande även ha ett MC-kort!!!!


Nu är det hög tid att nanna kudden.
Natti natt!!

kram Lego



 
 
Stella o Doris

Stella o Doris

11 maj 2010 14:05

Jösses sicken sportig familj du hamnat i, kul, då får ju du vara med på en massa roligheter. Vår mattes syn på sport är att ligga i soffan, se sport på tv och skrika sig hes, hur kul är det???

Mindre än 2 veckor kvar :-)

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Moster Tess

11 maj 2010 23:07

Gud vad hurtiga ni är alla tre! Väldigt vad du blivit stilig i din nya frisyr på alla bilderna. Kan väl avslöja att detta hushåll brukar kika in regelbundet även min kära sambo som möjligen är för blyg alternativt lat för att skriva något. KRAM till ER!

 
elliot Kung Af Upphärad

elliot Kung Af Upphärad

11 maj 2010 23:23

Jäklarns vad duktiga dina mattar är. men min Kulan var ganska bra på att dansa när hon slog i och bröt sin tå ;.)
Vilken fin leksak du har fått, den hade varit go att sätta tänderna i .....

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

11 maj 2010 23:56

Vi nästan svimmar över era aktiviteter. Vi tycker att ni ska ha en lillebror till lego, så ni kan göra av med med energi. Älskade tokfior.
tokpussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Lovis

Lovis

12 maj 2010 20:35

Är en sån som brukar titta in till er ibland. Blev 1 år den 6/4 och är en jäkel på att slakta leksaker och att springa ifrån matte. Annat jag är duktig på är blodspår, lydnad och agility när jag är på det humöret.
Tycker att du är ursnygg och väldigt duktig vi tjejer kanske mognar senare i hundvärlden??? Hur som så är jag också jättesnygg men lite kort i rocken men du kanke gillar nätta tjejer.
Kram från en beundrainna

http://tilde-lovis.se

 
Ingen bild

Maja,legos syrra

14 maj 2010 22:06

hej, min matte har nog samma syn på sport som doris matte har.I hundhagen står hon bara och skvallrar medans jag rusar runt med kompisarna.latmask säger jag bara.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards