Direktlänk till inlägg 17 maj 2010

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt...

Av Madde & Ullis - 17 maj 2010 23:30

   ...Om man över huvud taget ens HAR tänkt...

Dax att hälsa på farbror veterinären idag.


Här väntar jag snällt på min tur.

Matte hade beställt tid för Rabies blodprov, och hör och häpna, tömmning av analsäckarna!!!

Vad hon därremot INTE tänkt på, förrän nu i helgen,

var att jag ju måste ha mitt 1-års vaccin innan söndag,

då det ju är utställningsdax!!! 


   

Här håller Torsten på att leta efter ett blodkärl att sticka i för blodprovets skull.

Detta gick dock inte så bra!

Efter många tappra försök från honnom och tålmodigt väntande från mig fick vi faktiskt ge upp, trots att det bara kommit en liten liten droppe blod från stackars mig... 

Och vad det gäller vaccinet var det SLUT!!!

Så vi ska komma tillbaks på torsdag förmiddag igen, för då är sjuksyster där, och hon ska tydligen va en jäkel på att hitta blodkärl.

Då har även vaccinet kommit, så jag kan få det med!

Så tack och lov ska nog allt ordna sig innan söndag trots Maddes tankspriddhet!


    

Det där med analsäckstömmning var väl inte super kul direkt, men inte lika illa som jag trodde faktiskt, (såg dock inte fullt lika nöjd ut som på bilden), men skötte mig exemplariskt!

Och till råga på allt så var det ingen fara med den saken...

Så Matte, låt mig sköta det där själv i fortsättningen tack!!!

Mamma LIq lärde oss faktiskt ett och annat om personlig hygien, så det är så!


Mer om de sista utställnings-förberedelserna får ni på torsdag! 

Då det som sagt är tid för ytterligare en sväng till veterinären,

och sen ska vi även ner till Karin i Ystad för lite klippning :O)


Förresten är jag nu anmäld till ytterligare en utställning.

På Bosjökloster 5 juni!


Nospussar från Lego

 
 
Doris

Doris

18 maj 2010 07:30

Att det ska vara sådana förberedelser inför en jäkla utställning, jag fattar inget, vi är väl snygga ändå??

Var du rädd om dina blodkärl så dom inte tappar dig på för mycket!

Kramar från Syrran

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Moster Tess

18 maj 2010 08:05

Hej Lego!

Hoppas det går bra på torsdag istället! Hmm vill inte skrämma upp dej men har ni hört om man kan bli lite dålig av vaccinationen?? Typ trötthet o feber eller nåt sånt? Beror ju helt på vilket vaccin det är men i värsta fall det det ju bli så...inte bra nu inför utställningen o allt. I alla fall blir det så med småbarn ibland vilka jag just nu läser om. Du kommer vinna till helgen, heja, heja! Kram Tess

 
Pernilla, Akira och Sweety

Pernilla, Akira och Sweety

18 maj 2010 11:40

antar att det är hässleholm ni ska till på söndag!! lycka till i utställnings ringen!! men ett rött band ska väll inte va så svårt att få iaf! ;)

http://www.akiraqueen.com

 
Ingen bild

Mormor Majvi

19 maj 2010 08:51

Det är mycket som skall styras upp inför utställningen förstår jag. Men som vanligt verkar du ju duktig och något sånär samarbetsvillig.
Be Karin att sjunga en trudelutt för dej idag under tiden hon klipper dej. Hon kan ju det.
Hade varit kul att komma på utställningen på söndag men vet inte om vi hinner. Annars finns det ju en chans till lite senare och då har du ju blivit van. Kram Majvi

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

20 maj 2010 00:08

Det var då en usel veterinär som inte hittade nåt bliod. Hoppsan, hoppas han inte läser detta. Se bara till att inte få benet rakat, inte alls bra inför utställningen. Söt och duktig som bara den är du. Lycka till på torsdag. Säger också som mormor Majvi, be Karin att sjunga. Vi ses snart
lyckopussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
elliot Kung Af Upphärad

elliot Kung Af Upphärad

20 maj 2010 02:09

Vad duktig du är Lego. Jag blev vaccinerad för en vecka sedan och skötte mig jättebra, det kändes inte. Det skall bli jättespännande att se hur det går för er syskon på utställningen jag håller alla tassar och Kulan håller tummarna
Kraam/Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Totti

Totti

20 maj 2010 04:41

Men sicket slarv som tvingar dig till veterinären två gånger. Men förhoppningsvis fick du lön för mödan. Jag var hos min veterinär i måndags för årlig besprutning, och fick godis när jag var klar. Lycka till på utställningen!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards