Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Då har man blivit officiell =)

Av Madde & Ullis - 23 maj 2010 23:38

Sorry att bloggen inte uppdaterats förrän nu...

Behöver ju mattarnas hjälp med det här och både dom och jag var hel slut när vi kom hem!!! 

   

Mattarna kom ganska tidigt till utställningsplatsen så jag fick snällt vänta i buren medan de kollade läget vid ringen.


   

Plötsligt dök helsyrran Doris upp med sin matte Lotta!

Jätte skoj att äntligen ses, tyckte vi alla 3!

Tack för ert stöd och trevligt sällskap   


   

Dorran tog det hela med ro, hon har ju varit med förr även om det då varit i inofficiella sammanhang.


Jag däremot passade på att spana in hennes konkurrens   


  

SMHI hade lovat 19 grader och strålande sol i Hässleholm...

Solen strålade med sin frånvaro men Madde bländade oss alla så det räckte,   


   Sen var det äntligen vår tur!


  Här är jag i mitt esse!

Jag passgångade bara pytte pytte lite en endaste gång idag,

så matte var mycket nöjd med mig   


   Här har vi så Doris in action!

SÅ duktiga ni var!!!

Grattis till er 4:e plats i juniortik-klassen!


  

Själv fick jag på: typ, storlek, helhetsintryck 

en etta med bedömningen Mycket god,

Och blev 3:a i ringen (och gick alltså inte vidare idag.)

Spelar dock ingen roll att vi blev utan CK, vi är hur nöjda som helst ändå!


   Kritiken från domaren Ewa Nielsen löd:


typ, storlek, helheltintryck: Mycket god
 
Stor kraftig hane med maskulint huvud, med bra ögon.

Öronen något långt bak ansatta,
utmärkt päls, normala vinklar, härlig benstome rör sig med ett bra steg.
 
pris: Juniorklass 1/3


Min första utställningsdag har varit riktigt rolig,

och nu ser vi fram emot en inofficiell 
på Bosjökloster om knappt 2 V   


Natti natt gott folk,

See u soon again! 

 
 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

24 maj 2010 00:34

Grattis så himla mycket. Ni är ju bara så bra. Mamsen är så stolt över er alla, likaså mamma Liq
stolta pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Totti

Totti

24 maj 2010 01:41

Grattis! fin kritik, men vad annat är att vänta en strövelstorpare i ringen. Tur att inte matte var med för när hon tittade på bilderna sa hon att hon greps av en våldsam lust att borra in fingrar och näsa i din härliga krulliga päls, och hur skulle det sett ut om hon sabbat frisyren!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Pernilla, Akira och Sweety

Pernilla, Akira och Sweety

24 maj 2010 02:52

Jätte fint resultat och Jätte fin Kritik!! Grattis!!! ska bli kul att följa er fortsatt i ring springet :)
själv har vi utställning på lördag.. med ca 160 berner anmälda ;) (ras special)

http://www.akiraqueen.com

 
Torsten

Torsten

24 maj 2010 08:32

Grattis, snygging!!! Det var väl ingen dålig debut...så småningom kommer du att sopa rent :)

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ingen bild

moster Tess

24 maj 2010 09:47

Hej fina lego!

Du var verkligen jättefin på bilderna, så fint att vara helvit tycker jag, dock håller du ju säkert dej inte så vit varje dag.... Lite krångliga regler bara, officiellt o inofficiellt? Om man blir trea går man inte vidare, vidare till vad? Enklare med hästhoppning, alla felfria går till omhoppning! KRAM, KRAM

 
Primo

Primo

24 maj 2010 12:15

Hörru halvbrorsan snyggt jobbat! Ck eller ej du är ju samma snygga hund endå...det är ngt matte jämt tjatar om iallfall, själv fattar jag just inte mycket av det hela..tycker det är helt ok för jag brukar få gott godis:) Men med våran morsa gemensamt så kan vi ju inte annat än vara snygga! Var du glad att solen inte gassade för då är det bara jobbigt och som sagt var Madde bländade er alla endå;) Tjolahopp från oss!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Doris

Doris

24 maj 2010 13:23

Klart att ni ska vara nöjda, det gick ju jättebra!!! Du fick ju inget IG för uppförandet som vissa andra ;-)
Ja jäklars va snygga vi é!
Det var verkligen jättekul att träffas, hoppas vi ses igen, då kanske för lite mera bus, man kan ju inte bara vara snygg hela tiden...

Kramar till er alla 3

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Brorsan Totte

Brorsan Totte

24 maj 2010 15:13

Snyggt jobbat brorsan! stort grattis :-)

http://lagottototte.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin Glenmark

24 maj 2010 19:21

GRATTIS!! Det gick ju jättebra!
KlippKarin

 
laurence

laurence" title="http://saphira.bloggagratis.se]laurence[/url]" target="_blank">saphira.bloggagratis.se]laurence[/url]

24 maj 2010 22:33

grattis Legolar, vilken snyging hade jag varit domare hade du kommit ettan, du är så lik Saphira.

http://htt:// saphira.bloggagratis.se

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

24 maj 2010 23:54

GRATTIS grabben, vilka fina syskon ni är du och Dorran. Lycka till på Bosjökloster
Kramizar Kulan och Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Lego

Lego

24 maj 2010 23:58

Oj så många snälla och fina kommentarer!!!
Tack så hemskt mycket till er alla :O)
kram kram

http://www.legolas-ohana.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mormor Majvi

25 maj 2010 11:43

Även jag måste ju lägga en kommentar. Hann bara inte igår. Du e så fiiiin, Lego. Som du vet är du min absoluta favorit, såklart. Domarna bör nog skaffa sig nya glasögon, för jag fattar inte varför du inte fick full pott! Se nu bara till att Madde inte blandar ihop dina fina rosetter med sina hästrosetter som hon fått på ridtävlingar.
Jag planerar att komma och se dig live på Bosjökloster. Det skall bli kul!
Beröm till dina mattar också, för det är ju lite deras förtjänst också, som jobbar så bra med dej.
Kram Majvi

 
Ingen bild

Maja

25 maj 2010 18:25

Grattis brorsan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards