Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Bärnstenar är inte bara vackra....

Av Madde & Ullis - 26 maj 2010 23:26

  

Dom hjälper till att hålla fästingarna borta från oss 4-benta också  

Ja om man HAR ett bärnstenshalsband vill säga... 

Det finns dock inga vetenskapliga bevis, men dom som testat är i alla fall nöjda!

Kan man slippa använda de "giftiga" preparaten som finns på apoteket och ändå hålla fästingarna borta så är det ju toppen, helt klart värt ett försök!

Mattarna har beställt ett till mig idag, får det i nästa vecka tror jag.

Har faktiskt bara haft 2 fästingar hittills utan att ha använt några preparat eller dyl. alls, men säsongen för dessa odågor har ju bara precis börjat...!

kolla in på: www.elvingsson.com

och på www.benliz.se 

för mer info och beställning av halsband.


kram och godnatt till er alla!

 
 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

28 maj 2010 00:37

Du blir så vacker med ditt halsband, men mamsen gör vitlöksolja till oss. Vi kan väl kolla sen vilket som verkar bäst.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Totte

Totte

28 maj 2010 18:38

Min kompis Gunvald har ett sånt halsband och det fungerar jättebra :-) vi har precis börjat med vitlöksolja!
kram brorsan

http://lagottototte.bloggplatsen.se

 
Stella & Doris

Stella & Doris

30 maj 2010 19:55

Jag (Stella) hade ett sådant min första sommar, tyvärr gick det sönder, synd för det var riktigt snyggt, några fästingar fick jag allt, men det kanske hade varit många fler utan...

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sanne

20 juni 2010 15:28

Dom med gift är bättre dom innheåller goft för att fästingarna ska dö när dom biter innan dom hinner sprida sjukdomar:D och giftet är bara farligt för fästingar iaf om man använder exspot eller frontline. kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards