Direktlänk till inlägg 1 juli 2010

Midsommar på Kättillö, norrköping

Av Madde & Ullis - 1 juli 2010 12:07

Först vill jag bara säga att mina mattar är KASSA på att blogga.

Jag har fått tjata i flera dagar nu. Suck! 
Här kommer i alla fall en kavalkad av bilder från midsommar-firandet på Kättillö

Med min favis moster Theres och hennes festman Jesper

och deras fantastiskt trevliga vänner.

Väl bekommen.


Fredag... Midsommarafton...


  

Varm som tusan i bilen. Så jag fick en kylklamp att svalka mig med.


   Båtresan över till ön var mycket behagligare. Faktum är att jag tycker att mattarna ska skaffa en sån här båt.
(Ullis: Haha ja man kan ju alltid önska. Tror dock inte att pengarna räcker till mer än en åra, eller en flytväst kanske?)


   Ankomst till Kättillö accompanjerat med dragspel och bubbel.


   Jag hittade en ny vän uppe vid huset. 1.5år gamla Lilly. Visst är hon snygg, fast hon inte är en lagotto?


   Dax för lunch med sill och "knudor", öl och snaps. 


  

Något fuffens i köket....


   Theres bjöd på tårta till kaffet eftersom hon fyllde år på midsommardagen.


  

Det fullkommligt vattnas i munnen.


  Sen var det dax att plocka blommor... BLOMMOR Jesper, inte gräs...hihi


   Så här ska det se ut.


  Midsommarstång under uppbyggnad...


   Ullis är en fena på att göra kransar.


   Och även jag fick blommor i håret, så att säga...


   Sen var det dax för dans.

Theres, hon dansar med stor inlevelse...


   ...Och Jesper lika så...

Även jag tog en sväng om men det fick vi inte med på bild.

Jag var även noga med att hinna invigningskissa på stången innan dansen drog igång   


   Den ända som inte dansade var Ullis...

Men hon dokumenterade hela spektaklet.


   Sen var det dax att bada..


  " Är du säker på att vattnet är hygiensikt. Det verkar rätt tveksamt tycker jag"


   "Kom igen nu din badkruka!!!"

Nä vet du vad. Jag säger som matte Ullis:
Det finns minsann bättre saker att syselsätta sig med än att bli blöt. 


   Ohana!!


  

Kvällen fortsatte med grillning och fest ända fram till gryningen...


   Men den delen har vi censurerat bort så ni får nöja er med härliga vy bilder av en fantastisk kväll. 


Lördag... MIdsommardag


   Vi säger hejdå till Kättillö och tackar Robbin och Emelie så jätte mycket för att vi fick komma och dela deras lilla paradis med dem för en kväll.


   Sedan begav vi oss till Stegeborg.


   För att äta en fantastisk födelsedagsmiddag på Stegeborgs Hamnkrog.
Grattis på födelsedagen Tessan.


 

Madde njuter av mat och utsikt på den otroliga uteserveringen alldeles vid vattnet.


   Och vem skulle inte inte göra det med den här utsikten till middagen.


Söndag...


   ...Blev det en tur till Abboreberg.

Lite solande och mys i all enkelhet efter en hektisk helg. 


   Jesper och jag ligger i skuggan och myser innan dom tvåbenta ska ta ett dopp.

(Alla ni som känner Ullis vet vilken badkruka hon är.

Men även hon tog sig ett snabbt dopp.)


Vi tackar Theres och Jesper för en otrolig helg.
Och hoppas att vi ses snart igen. 


Kram från hela Ohana

 
 
Ingen bild

Moster Tess

1 juli 2010 13:28

Tack för att ni kom! Ja det var verkligen en helt fantastisk helg på många sätt, som semester kändes det. Hoppas vi ses snart, nu ska jag städa upp lite gräs o sniglar o annat mys som Lego drog in :)
KRAM

 
Ingen bild

Mommor Majvi

2 juli 2010 10:17

Vilken jättehärlig midsommarhelg ni hade och för en gångs skull var det precis så fint väder som det skall vara just då. Så fina ni var med blommor i håret och allt.
Nu ser JAG fram emot att få träffa dej denna helgen så VÄLKOMMEN imorgon.
KRAM Majvi

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

7 juli 2010 00:23

Vilken midsommar ni har haft. Tror du vi får flytta till dej? Vi hade det också bra, men inte så kuligt som du hade det.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Brorsan Totte

Brorsan Totte

8 juli 2010 15:41

Tjenixen Lego! Matte tycker att det skulle vara värt att åka ner till Ystad för en klippning, du blev ju så fin efter du blivit klippt! :-) Vad kul att du ska till Sofiero, matte är inte HELT 100 på att vi ska dit, men nästan säker ;-) Hoppas det för då får vi träffas igen brorsan!
Kram!!

http://lagottototte.bloggplatsen.se

 
Bella & Smilla och matte

Bella & Smilla och matte

9 juli 2010 12:40

Vilken underbar härlig helg ni haft skratta gott åt dansarna. Så mysigt ni har.

http://teamlagotto.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards