Direktlänk till inlägg 27 juli 2010

Hej hopp i galopp springer tiden bort...

Av Madde & Ullis - 27 juli 2010 23:45

En av våra två semester veckor är nu ett minne blott,

men ja jäklar vad mycket vi hunnit med:


  

Beachen är ett måste på semestern när det är fint väder,

för där kan man:

Rulla...

  

Skaka lite...


   Gräva lite...


  Och rulla lite till... 


  Sen är man redo att spana brudar och pinka revir på andras grejor,

så fort man lyckats sticka från mattarna    


  När dom sen till slut tyvärr fångat in mig igen, och jag fått en del bannor...

är det dax att coola ner genom att smaska på lite vattenmelon, mums! 


   När sen Ullis blivit på riktigt bra humör igen,

brukar hon ofta dra igång någon rolig lek på stranden, som här med bollen!


  

Va, vart tog den vägen???

Haaallå!


   Vi har även varit iväg köpt trätrall och mini möbler till den lilla balkongen.


   Madde har varit på 2 konserter:

Lars Winnerbäck i Landskrona och The Ark (bilden) på Sofiero.

Jag ska minnsan oxå få visa upp mig på sofiero...

I september, är anmäld till utställningen som går av stapeln där då!


  

Har varit ute i skog och mark och hållt på med sök och spår en hel del,

här är vi på kursen gång nr 2.

Jag ska leta upp saker som matte "tappat" i skogen...


   Lätt som en plätt!


  

Madde har dålig koll på kamera-inställningarna under sök övningarna...

Tur att jag har koll så det både räcker och blir över!!

Men bildbevis på min propellersvans fick ni ju i alla fall   


   Ullis lär mig en hel del "onödiga" men söta trix också,

som "rulla runt" och "PUSS"!

  


   Sista gången på kursen testede vi på system-sök med pop-upp figurant...

Ganska svårt faktiskt, men kom på det efter ett tag!

Can you see me?


   Pop-upp nissarna var super roliga med en massa godis, gos och lek!


   Jag har även "vaktat" (okopplad) på röda mattan på uteserveringen

(på Ullis jobb)


  Medan tjejerna har njutit av sin semester i baren då och då! 


  

Bus med Sture stod på agendan en kväll!


  Där bor ju även Toffi som nu äntligen har blivit dräktig!

Föl är att vänta i maj 2011 om allt går som det ska!


  Matte, matte kolla jag har hittat TYRFFEL i Toffis hage!!!!

Madde: Legolas!!! Din jäkla BAJSHUND!!!!

Lego: BAJSHUND... här fär man skit för att man hittar tryffel!!!

jaja, skyll dig själv, du får då inte smaka!!! 


Jag (Madde), Thessan...  


 

Sara...


 

och Ullis laddar med fördrinkar innan fredagens stora event i Göteborg...

(Legolas blev passad av Ida och Ville)


  3 nöjda brudar...


  och en jäkla massa annat folk, väntar tålmodigt...


  Ullis rockar loss....


 

...när P!NK drar igång konserten för kvällen!!!!!


 

Stod ganska långt fram, häftig känsla, men lite väl trångt...


 

Har bara en sak att säga:

HON VAR GRYM!!!!!!!!

WOW!!!


  


Ullis kämpar på för att en dag kunna jobba som tattuerare!

Madde blev hennes första kund!

En jesus-fisk på vänster underarm   


  Madde har tagit tjuren vid hornen och bestämt sig för

att äntligen lära sig att åka rollorblades på allvar!!!


   

Här susar hon fram på sin första tur för i år, men definitivt inte den sista,

gick riktigt bra faktiskt!


Imorgon drar vi iväg på en dagstur med kanot i Rönne å!

Ullis, Madde, jag, Sara och Kjelle.

Ska bli riktigt mysigt!!!


See you soon again I hope!!!

Kram från Lego   

 
 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

28 juli 2010 22:21

Himmelens så mycket ni hinner med. Vi blir så himla avis. Det där med Lars Winnerbeck blev mamsen nästan däckad av. Hon hade också velat.
Såm jädrans duktig du är på att leta, men akta ögonen i sanden. Den stora tryffeln? var helt godkänd. Den kanske både smakade och luktade gott?
Vi kanske också kommer till Sofiero, mamsen ska bara få till planeringen.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

30 juli 2010 23:32

Men hallå där... Jisses vad du har hunnit med mycket på semestern. Och jag är bergis på att du kommer att dra mer publik på Sofiero än vad The Ark gjorde :-)
Kramizar från Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mormor Majvi

4 augusti 2010 15:09

Härligt, härligt är det med sommar och semester. Har just kommit tillbaka från vår 10 dagars Sverige-tur och sedär... minsann har det inte bloggats ;-) Alla tycker att du hunnit med så mycket men det verkar nog bara så, eftersom det är långt mellan bloggningarna :-(
Däremot saknade jag bilder från kanot-turen som jag hörde att du inte alls gillade. Ja, det finns ju gränser för vad man måste bli utsatt för och hänga med på, eller hur?
Ha det så gott och hoppas att vi ses snart.
Puss och kram från Majvi

 
Stella & Doris

Stella & Doris

5 augusti 2010 23:20

Va mcket kul du varit med om, mennästa gång dina mattar ska på galaj i Göteborg kan de väl lämna dig här hos oss!? Det hade vi tyckt varit galej det :-)

Matte velar fortfarande om Sofiero,bara ett par dagar kvar av anmälningstiden......

Kramar till er alla!

http://blondinstella.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards