Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Madde & Ullis - 24 augusti 2010 01:21

   

Mattarna stack till Göteborg i fredags,

för Madde och 3 vänner till henne skulle springa Midnattsloppet (1 mil)

på lördagen.

Här har vi henne precis innan start...

Tiden blev 57:35... Vilket hon inte är så särskilt nöjd med...

Hon ville ju slå sitt rekord på 55:26.


  

På söndagen drog dom en sväng till Liseberg för att åka karuseller och hälsa på Ninis och sessan   


  

Dom mjukstartade med släng-gungorna...


   ...Och juke-box.

Innan det var dax för Madde och Anneli att ta sig an de hisnande, läskiga sakerna som Balder, uppskjutet och kanonen mfl.

Då var Ullis klok nog att gå till spelhallen istället, hon är en tjej som gillar att ha båda fötterna på jorden hon!

Bra där matte!

Jag vill i alla fall va säker på att få hem åtminstone en av er vid liv...


   Innan det var dax för hemfärd, spelades det på det obligatoriska

CHOKLAD-HJULET!!!

Och tänka sig, Madde vann 2 KG MJÖLK-CHOKLAD!!!!

Av bilden att döma, blev hon lycklig som ett litet barn på julafton   


   Lilla jag blev passad av Maddes kollega Christina med familj, hela helgen!

Där hade jag det bra må ni tro, förutom att jag fick dras med den där nedrans hostan som kom smygandes i torsadags em...

Den blev bara värre under fredagen och var som värst i lördags,

då jag till och med kräktes 2ggr   

Men efter det vände det, och jag blir nu långsamt bättre och bättre!

Har god aptit och har inte haft feber, men mattarna ringde veterinären idag ändå för säkerhets skull...

Han sa att vi skulle avvakta ett par dagar till,

då det ju nu verkar till att gå på rätt håll,

men han misstänkte starkt: kennelhosta!

Han ordinerade, varm och mysig vila

och absolut förbud mot att träffa andra hundar!!!

Tack och lov är jag vaccinerad mot kennelhosta och därför bör det vara över efter ca en vecka.

Så jag hoppas kunna komma på Sofiero om 3 veckor,

men Sökkursen i morgon får vi hoppa över denna gång,

och kanske även nästa gång igen, synd men sant...!

Måste ju tänka både på mig själv

och givetvis även på de andra hundarna som är där!!!


Krassliga hälsningar från en småhängig Lego    

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards