Alla inlägg den 4 september 2010

Av Madde & Ullis - 4 september 2010 01:31

   Halloj gott folk!

Long time no see...

Det är nämligen så att mattes kamera har gått och dött   

Den vill inte vakna hur man än försöker...

En och annan mobil-bild blir det då och då, men inte lika kul att fota,

då kvalisorten inte blir den bästa ju!


   Jag har då allt lärt mig ett och annat på min sökkurs vill jag lova!!!

Nu ikväll när Madde och jag var ute på STORA gräsmattan för att köra lite inkallning, bus och stopp övningar mm,

blev det inte riktigt som hon först tänkt sig...

När vi busat och tränat ca 10 min lite överallt på gräset, upptäckte Madde att hennes mobil tagit ett skutt ut ur fickan...

Men exakt var detta hänt var ju den stora frågan!

Och det är här min talang kommer så väl till pass...

SÖK! (löd kommandot)

Sagt och gjort... sniffa lite här...


  

...Och sniffa lite där...


   ...Och KOLLA HÄR!!!!

Fix färdigt på 3 min!!!

Mamma mamma, titta titta   

Och ni kan tro att jag fick GODIS, i massor!!!!

TICK TACK!!!


   Efter denna fantastiska insatts fick jag lite välförtjänt vila på en parkbänk, innan vi gick en låååång runda i den svala höstkvällen, HÄRLIGT!!!


  

Måste säga att jag faktiskt är ganska så... BÄST   


   Här kommer en liten solskens bild på lilla mig sen i söndags!

Och vet ni vad???

I'm not fat, I'm poffi... it's all this fur!!!

Ska till min frisör Karin i Ystad på torsdag,

sen är det ju utställningsdax  nästa söndag,

tror ni  jag kan knipa en sån där...   

nja, högst tveksamt...

Tur att man inte är tjej i alla fall!

För den där Dorran från Borås,

hon blir nog svår att klå minsann, puss på dig syrran   



Imorgon och på söndag ska jag iväg på andra kuliga uppdrag...

Jag ska nämligen lära mig att leta kantareller!!!

Nå ja, jag har ju redan smyg-startat lite grand...

Lagottoklubben i Malmö har fixat det hela,

så det blir med all säkerhet ett glatt gäng!

Jag lovar att uppdatera bloggen med helgens happenings inom kort!


Puss på er alla   

Lego, Madde och Ullis

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards