Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen!

Äntligen händer det något kul helt i min smak    

Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag.

Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått nöja mig med inomhus-aktivering och korta kissrundor...


   Men idag hann jag med att kissa både här och där, sträcka ut i full galopp, snusa och lukta, kissa lite till, osv. osv....

Fick dock koncentrera mig på kissandet idag, då mattarna klagat på att jag siktar dåligt och skvätter för mycket på mig själv!!!

Det var det värsta... Dom vet väl inte vad jag siktar på heller   


   Trots dagens kyla märks det att vintern är på väg att ge vika för solen som lyst så fantastiskt hela dagen   

Isen smälter så sakta bort, och innan vi vet ordet av är det sommar igen!


   Mamma, mamma jag kan hjälpa solen att smälta isen lite snabbare genom att sikta riktigt bra!

Ska jag kissa där?    


   Nu blev hon visst sur...

Va känslig hon är!

Bäst jag kollar hur det står till med isen på den här sidan stigen i stället, undrar just om den håller...


   Haha, kolla där!!!!!


   Schhh!!!

Jag ska allt smyga på dom små rackarna...


   Va nu, dom simmade ju precis på andra hållet!

Aha det finns fler!!!

Tänk om man skulle.....

NÄ, för kallt!


   Tassar iväg åt ett annat håll.


   Vadå, ska jag bara ligga här och vänta!!!

Vänta på vadå???

Får jag inte ens hälsa på dom där borta sen?


Men jag fick minsann massor med beröm och belöning i form av ett lååååångt godis spår som mamma lade ut till mig medan jag väntade så fint!


   Jag är så lycklig..............


   Jag är så lycklig!!!!!!!!!


   Nähä, dax att snusa rätt på nya roligheter längs promenaden!

Ses en annan dag!


Puss och kram   

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards