Alla inlägg under juni 2010

Av Madde & Ullis - 18 juni 2010 19:09

  

   

Igår hände det något märkligt. Mattarna gick upp jättetidigt. 

Och tvingade sedan upp mig med. 
Vad händer idag?


   Vi tog oss till Löberöd och sen fick jag vänta...


   Jag hade massa av energi och tog ut den på en matta som luktade jättegott...


   Vad händer? Vad ska vi göra här? Det här börjar bli tråkigt...


   Okej, en snäll tjej kom och kollade mitt chip. 


 Sen fick jag ställa mig på ett bord.

Dom kollade mina ögon med en stark lampa och sa att allt såg bra ut.

Sen fick jag en spruta. 

Jag var jätteduktig, även om det inte ser ut så på den här bilden.


   Sen minns jag inte mycket mer så Ullis får berätta vad som hände sen.


  

Ullis: Ni ska nog inte ta mode tips av Madde, men sådan här kläder måste man ha på sig när man ska höftröntga en hund.


 Lego... han sov som en stock. 

Men det innebar att vi fick höfterna röntgade och hans öron kollade. 
Veterinären som hjälpte oss sa att vi tagit bra hand om öronen.  


   Jag var ganska groggy när jag vaknade men allt gick bra.

Så nu är det bara att vänta på resultatet.

Jag spenderade resten av kvällen på soffan 

Och idag är allt som vanligt.


Eller ja båda mina mattar är lediga en fredag kväll och det är ganka ovanligt.

Så nu mina vänner är det

DAX FÖR FERDAGSMYS!!! 


kram lego 


Av Madde & Ullis - 13 juni 2010 19:39

Nu tror ni väl minst att matte ligger medvetslös efter gårdagens lopp,

då hon ju inte bloggade igår kväll...

Men då tror ni fel för här kommer hon och tar över bloggen för idag!


  

Så var det då dax för årets stora utmaning!

Här står jag i folkhavet och det är ca 45 min kvar till start.

Solen började tack och lov att titta fram på allvar då det varit riktigt busväder med kraftiga regnskurar och blåst i princip hela dagen fram till ca kl 15.


  

Våran kompis Neel hade kommit hem från Nederländerna

för att springa hon med.

Det var verkligen kul med sällskap innan start då det var ganska mycket väntan...


  

Här går vi så smått bort mot starten i samlad trupp, uppdelade efer hur snabbt vi tror oss springa detta lopp...


  

Det är 2 laddade, förväntansfulla och smått nervösa tjejer,

som nu bara vill iväg... 


   Men det dröjer nog än ett tag...

Mycket folk som ska passera startlinjen innan oss!

Starten är långt där framme till höger om den uppsträckta handen.... 


   Nu tror jag nog allt att dom lurar oss hela högen!

Vi som trodde detta var en HALV mara dvs drygt 2,1 mil,

men det är ju 3,1 mil till Malmö!!!!


  

Så var vi då iväg!!!

En suddig Neel i den 4km långa tunneln.

Det var VARMT där nere må ni tro!!!!   

Redan efter 1,5 km droppade svetten ner från ansiktet!!!!


  

ÄNTLIGEN FRISK LUFT!!!!

Härlig känsla!


   Tar sikte på bron!

Snart är 6 km avklarade, både spänningar och nervositet är som bortblåsta i den kraftiga medvinden som hjälpte oss alla på traven!


  

Högröd i ansiktet men inte särskilt trött!


  

Spexare under loppets gång är alltid uppskattat,

denne kille var dessutom en bra draghjälp!


   Vacker vy!

Var helt fylld av euforiska känslor uppe på bron!

Helt klart en fantastisk upplevelse   


  

Nu närmar jag mig högbron och 12 km:s markeringen,

fortfarande vind i ryggen, kraft i benen och allt känns bra!


  

Här har ni mig som en urvriden disktrasa efter sista vätskekontrollen,

3 km återstår (dvs 18 km avklarade)

Efter detta gick det bara på ren vilja för krafter fanns där inga kvar   


  I MADE IT!!!!!!! 

21097,5 meter på tiden 2:10:04


  

Gråtfärdig av lycka och utmattning   

Ge mig vatten och en gräsmatta att vila på innan jag knäcks på mitten!!!!


  Av 30 000 löpare var ca 20 000 danskar, 9000 svenskar

och 1000 st långväga gäster, här är en av dem!

Åldersspannet i starfältet var 18-84 år. 


  

Jag vann en stor seger över mig själv igår!

Här är ett av bevisen på detta, det andra beviset är:

mina stela och ömmande ben idag...

Men det är det värt!!!

För jag är så oerhört STOLT över mig själv som klarat denna prestation!!!


STORT TACK!!!!

till alla er som både lyckönskat och gratulerat mig!

Ert stöd har betytt mycket för mig   


KRAM från Madde

Av Madde & Ullis - 12 juni 2010 10:18

...fast ännu längre denna gång!!!

Dax för Madde att springa Broloppet på 2,1 MIL idag   

Hon är minsann inte klok!!!!


Ullis ska på dop,

 och jag ska få leka med Hedwig och hennes lillebror Johannes undertiden!

Madde bloggar mer ikväll (om hon inte dör på kuppen vill säga....)


Kram Lego

Av Madde & Ullis - 6 juni 2010 11:37


Blev tyvärr ingen uppdatering av bloggen igår kväll,

nätet var sjukt segt så vi tröttnade tillslut...

Men nu till gårdagens bravader!


   VARMT var det igår!

Trots att jag höll mig i skuggan blev det mycket flåsande och vattendrickande.


   Här har ni mig precis innan det var min tur att komma in i ringen.

Den här gången har Madde putsat på klippningen själv!

Det var ju bara drygt 2 v sen jag var hos Karin, men lite behövdes allt ändå sa hon...


   Här är vi i ringen, som idag var en STOR 4-kant! 


   Uppställning vid domarbåset!

Matte var väldigt nöjd med mitt uppförande idag  


Här kommer filmbeviset: 

http://www.youtube.com/watch?v=LPz0RUesM1Y


  Jag fick en 1:a (på kvalitén) med Heders Pris för jag blev Bäst I Rasen idag!!!

Konkurrensen var dock inte så svår...

Då jag var den ENDA Lagotton idag, men i alla fall...   


Såhär löd kritiken från domaren: Eva Liljekvist Borg.


Stor maskulin rejäl hane. Kraftig skalle, bra nos, hals och rygg.

Acceptabelt kors, goda propotioner.

Tillräckliga vinklar.

Rör sig med bra steg från sidan, mycket marktrång fram och bak.

Bra päls.

Placering: 1 HP BIR


   Medan vi väntade på att bli bedömda i "ringen" igen med alla BIR-hundarna,

tog vi en promenad i skuggan och njöt av den fantastiska omgivningen runt Bosjökloster.


   Så var det dax för oss som blivit BIR att bli bedömda igen.

Vi var många som skulle ställas upp i rätt ordning innan vi skulle visa upp oss.

Det blev ganska trångt i ledet och jag ville ju klart hälsa, artig som jag är!

Men det tyckte då inte Madde att jag skulle, så hon hade allt lite bry med mig...


   Blir det bra såhär då mamma?

Visst är jag stilig   


 Gick inte vidare från denna omgång,

men här kommer ett litet filmbevis i alla fall.

(Lite passgång och lite galopp men vad gör det, bra träning)

http://www.youtube.com/watch?v=WJvyWPy2Pjw



   När vi kom hem sa mattarna:

Utställningarna tar nu uppehåll över sommaren för din del,

så nu ska du slippa all din varma päls!


    

   Rakapparaten åkte fram, pälsen åkte av...


   ...Och nu ser jag ut såhär   

Känner mig lite naken, men det är SÅ skönt!

Det första jag gjorde när jag kom ut efter klippningen var att tok rulla i gräset och springa som en galning!!!   


   Sen var det dax att SOVA!!!

Helt slut efter denna dag, men kul har vi haft!


   Kan du ta och ge dig med den där blixten nu!!!

Jag försöker SOVA!!!!


Madde: okej, okej! Jag ska ändå ut och börja göra fint på balkongerna nu!


Ha nu en riktigt skön söndag och njut av sol och värme!!!   

Madde ska fortsätta med sina balkonger,

så för min del lär det tack och lov bli lugnt idag!


Nospussar från Lego   


Av Madde & Ullis - 5 juni 2010 09:09

HEJ HOP!!!!


Ville bara kika in och säga att vi är på väg till Bosjökloster för en inofficiell utställning. Bäst att smida medan järnet är varmt, dvs alla träningsmöjligheter är bra.  Berättar ikväll hur det gick. 


Kram lego 

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards