Alla inlägg under december 2009

Av Madde & Ullis - 25 december 2009 23:59

...firades med Ullis familj i Flyinge i år!


Det hela började med att alla samlades hemma hos Kim (Ullis bror) och Pernilla kl 15 för att titta på Kalle, eller ja... Tjuren Ferdinan då!


  

Ja folk var väl si sådär halvt engagerade...

Dom var alla rörande överrens om att man sett det x-antal gånger redan!

Men det är ju trots allt tradition   


Sen skulle det ätas, och ätas, och ätas lite till.... GOTT tyckte de 2-benta!


 

Och jag klagar då inte jag heller, för jag fick minnsan smaska på ett grisöra   


 

När vi alla ätit färdigt kom den här hemska, fula, röda gubben på besök!

Tomten hette han visst...

Jag blev skit rädd och skällde mitt allra högsta och mest skrämmande skall jag bara kunde!!!

Men det hjälpte inte han vägrade att gå!!!

Vilken typ, va!!!!!


  

Efter en liten stund blev jag förpassad till hallen istället, GUD så taskigt!!!

Jag var ju faktiskt här först!!!


  

Tydligen var tomten (den fula gubben) mycket efterlängtad...


I alla fall om man frågar Rasmus!


 

Eller matte för den delen   


Tack och lov stannade tomten inte så länge, han blev kanske lite rädd för mig trots allt, haha!

Och när han gått, fick jag komma ut och hjälpa matte sortera paketer!


  

Nyfiken som hon är, klämde matte på alla paketen innan hon gav bort dom.


  

Kolla, även jag fick en paket!!!   


Jag pep snabbt in under soffbordet för att öppna i lugn och ro!


Men det där med lugn och ro blev det inte mycket av, för efter bara en liten stund kom Madde och hög den från mig, vilket sätt, den var ju min!!!!


 Men trots detta höll hon sten hårt i den!   

Hon påstod att min lilla mage skulle slå bakut om jag fick i mig för mycket av det gottiga som fanns i paketen.

1kg super smaskigt hundgodis!!!!!!!! 

Men jag fick smaka lite i alla fall   


Efter julklappsutdelningen skulle man kunna tro att lugnet sänkt sig över Flyinge....

Men icke sa nicke...

Då var det dax att spela julklappsspelet!


Kampen om pinnalerna var stenhård!

Mest populär var asken med tryffel och 3 trisslotter på, den vandrade både kors och tvärs över bordet flera gånger!

Mattarna kammade till slut hem 2 fina "frukost" skålar, en ask med geisha choklad och ett presentkort på 100 kr på Nova-köpcentrum!

Inte fy skam det där   


Sen äntligen lyckades jag samla hela min familj i en och samma fåtölj, där vi gosade en lång stund och njöt av lite julgodis!

Tack för en jätte trevlig julafton!


Imorgon ska vi åka till Maddes föräldrar och stanna där till söndag, ska bli kul!


Ha en fortsatt god jul allesammans, så ses vi snart igen!!!!


Julpussar från oss alla till er alla   


Av Madde & Ullis - 22 december 2009 00:30

Jag har världens bästa mattar, gissa vad dom har släpat in till mig.....


...ett kissträd   

Men matte du behöver inte pynta och göra så snyggt, det ska ju bara kissas på....


  

jaja, så fokuserad som hon är så kan hon ju få hållas, lite pynt är ju aldrig fel.


Nä nu får ni väl ändå ta och ge er!

Ska det hängas kulor i det också???


   

Har matte redan börjat tulla på vinglöggen????

Eller har hon bara en dålig hårdag...   


   

Sen när mitt kisse träd var färdig piffat, skulle det tydligen invigas med något brinnande sprak...????

Jag trodde bara det var till att sätta igång med lyxkissandet nu!


   

Men nähä....

Så fort man vände ryggen till hamnade det en massa paket under trädet.  

Så det där med kisseriet var ju inte till att tänka på längre....

Typiskt!


I fredags kväll skulle vi passa en liten människovalp... Ville   


Sniff sniff..... öööörk! Du mamma..... 

Det luktar bajs här, fixa!

Man får faktiskt inte göra sånt inne!


När "filtret" väl var bytt, skulle det "tankas in" i andra änden...

Hummm, säker på att det är en människovalp och inte en bil?   



 

Haaaaallå, kan jag också få lite uppmärksamhet kanske???


  

Jag är faktiskt barnvakt nr 1.

Jag passar honom heeeela tiden!


Nu är jag helt slut, kan vi inte få honom att sova nu?


  

Den här bilden ser alldeles för bra ut för att va sann....

Men vem vet kanske min lilla familj ser ut såhär om ett par år   


  

Dax att sova nu gott folk.

Natti natt!


Kram Lego






Av Madde & Ullis - 17 december 2009 14:13

Ja det flesta bloggar handlar ju om snö idag och vi tänker minsann dra vårt strå till stacken. Även här Lund har temperaturen sjunkit och snön ligger vitt på taken. Det var  dock mer än tomten  som var vaken...



Kolla mamma! Shit det är helt vitt ute... säger du att det är ok så...



...Kör vi. Madde kastade lite godis i snön som jag naturligtvis letade upp, även om det tog lite längre tid än vanligt. Skönt, sa Ullis, nu slipper vi skotta.

"Bra jobbat Lego."



   

Det här är ju första gången jag ser snö och jag gillar det!!!




Efter som vi är inne i denna julanda här hemma bestämde sig mattarna för att åka och handla julklappar. Och gissa vem vi såg på vägen in till Malmö?

Tomten har tydligen bytt renarna och släden mot en något modernare,

sportigare modell.



Sen måste man ju packa in alla julklapparna också.

Men varför måste ni lägga alla sakerna på golvet

om jag absolut inte får röra dom? 


  Matte är djupt fokuserad på uppgiften.



Till slut blev jag så nyfiken att jag var tvungen att kolla.

Den här paketen luktade ju jättegott. Mmmm!!



  

Då fick jag också hjälpa till. 
Matte kan du  ge mig ett handtag med tejpen.



Resultatet blev inte så pjåkigt. Nu saknas det bara en gran att lägga dem under.


Idag var det då äntligen dax för mitt första riktiga vinteräventyr!! 

Klara....!



Vänta!!! Vänta jag sak bara....



  

Färdiga?... (Japp...)



Gå!!!! Jipppppiiiiiii!!!!!!



Allt luktar så annorlunda när det är så här vitt. 



Bada....? Nä fy kyvingen!!!!


Släpp nu kameran och kom och lek med mig!



 Men hallå, det är fusk att du är så lång och jag så kort.



Det gäller för mina mattar att ha koll på mig nu när allt är vitt. 
Kan ni se mig?



 

När vi kom hem fick Madde snällt gå till jobbet.
Ullis tog en kopp varm choklad och jag bäddade ner mig i sängen,

för att tina mina kalla tassar. 




Jag hoppas verkligen att alla ni andra haft en lika bra dag som jag. 


Kram och tass Legolas  


Av Madde & Ullis - 13 december 2009 23:50

Long time no see...

Idag har vi varit hos Ida och Carola och bakat julgodis hela kvällen,

det var riktigt mysigt   


Först vill jag bara visa hur snyggt vårt lilla pepparkakshus blev till slut!


Här har vi drygt 2,5kg CHOKLAD!!!!!!

Herre jisses vad mycket, det kommer vi aldrig att göra slut på, sa Ida.

Men vi va inte så fel på det, för när vi var klara hade vi använt hela 2kg!!!


En del kokade vi fudge av....


En del blev till Toblerone....


Och en del hamnade i vattenbad, för att sen...


...få pryda dessa marsipanbollar, och...


...pepparkaksbollar, som Ida och Ullis så flitigt rullat.


Och vilket resultat sen, bra jobbat girls   


Det gjordes även daim och polkagriskola, om ni undrar vad som försiggår här så var polkagisarna stora och hårda.... Alla sätt är bra utom dom dåliga   


Många glada skratt blev det...


...medans alla jobbade flitigt i köket, till tonerna av EMD's julskiva.


 Alla utom en...   zzzzzz...


   

Och JAG, jag övervakade det hela riktigt noggrant,

som den duktige arbetsledare jag ju faktiskt är!


Alla andra hade nåt i munnen mest hela tiden...

...men tror ni jag fick någon smakbit.... nänä,

dom sa att choklad är giftigt för mig, pyttsan,

dom vill bara ha allt för sig själva,

DET VAR DET VÄRSTA!!!


Puss och kram Lego


Av Madde & Ullis - 4 december 2009 13:36

Jag ber om ursäkt för mina mattar!
November har varit en extremt hektisk månad så MIN blogg har blivit lidande.



  Mattarna har ju varit på Pink-konsert. Och nu senast var de på Takida-konsert.




  Tillsammans med allas vår favorit Malin.
Fantastiskt kul kväll.



 



Sen var det dax för det vi i skåne kallar för "Gille"!


  Våran Anneli har fyllt 25 år och bjöd tillsammans med en annan tjej (Anna)

in sina 130 närmaste vänner. Fantastiskt rolig fest!
Vi tacka för underbar mat och fantastisk underhållning.


Men även om mattarna har haft mycket att göra som inte jag kan följa med på,

ska ni inte tro att dom försummat mig.

I förgår var det dax för nya äventyr.



  Vad håller matte på med? Hon skuttar runt i en liten fyrkant och lägger ut godis.

Jaha, jag ska leta upp dom...



  Inga problem. Jag har en nos som aldrig tar fel.

Fyra minuter senare var godiset slut och jag mätt... :0)



  St Hans backar i Lund är ett jättespannade ställe.

Ullis hoppas på snö så att hon och Madde kan åka hit och åka pulka.



 

Själv är jag mer intresserad av att nosa på varje millimeter av det här stället.



 

Då plockade matte fram "vanten".
YES! Dax för lek!



You can run, but you can't hide!
(Även om matte är snabb, är hon bara det i 50 meter, sen är det rena barnleken.)



  NU KOMMER JAG!!!



 

Fick den!!! Men släpp då! SLÄPP SA JAG!!!!



  Ha! Var det någon som trodde att jag skulle misslyckas!



  Full 90 till Madde!!! Hon har kanske också en vante!!!



  Man får egentligen inte gå lös i St Hans backar så matte kopplade mig när det började dyka upp andra hundar.
Man jag var lika glad för det. Hit MÅSTE vi åka igen.



Igår var en dålig dag. Jag kräkte en massa under dagen, och Ullis som var hemma med mig. fick ringa både Pia och veterinären för att höra vad hon skulle göra.
Jag har fått en sån där bakterie i magen sa Pia.
Så matte fick ge mig nötfärs istället för torrfoder.
Först ville jag inte äta eftersom jag hade ont i magen.
Men när matte kokte den och sen satte sig ner och matade mig

så gick det bra. Och jag repade mig under kvällen.



Så när Madde kom hem från jobbet började hon och Ullis baka pepparkakshus.


  Madde brände sig på smält socker och fick en rejäl plåsa på fingret.

Så när huset väl satt ihop fick Ullis rycka in och spritsa kristyr.



  Jag var ganska trött efter en tuff dag för min mage så jag låg på mattan och övervakade det hela så att det skulle gå rätt till.



  Inte så pjåkigt. Men Madde fattade inte att pralinerna skulle sitta på taket inte va i hennes mage. Nåja vi får väl köpa fler och göra färdigt imorgon.


Vill skicka ett extra stort Tack till Pia.
Vad skulle vi göra utan dig!


Massa kramar från oss alla 3








Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards