Alla inlägg under maj 2011

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

 

 Hej alla glada!!!!

Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv!

Madde och jag fick åka själva till utställningen idag

då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse  

Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur    

Jag tycker ju livet är lite halvtrist när dörren till buren är stängd, så den fick helt enkelt vara öppen istället! Så länge jag lovade att stanna I buren, och det gjorde jag förståss! 


Så var det äntligen vår tur.

Det var 9 st anmälda i den öppna klassen för hanarna och jag var sist ut i ledet och fick alltså vanta längst på att bli bedömd.

Matte lät mig faktiskt sitta lite emellanåt så jag inte skulle tröttna på att stå tills jag kom fram till domaren.


efter att dommaren tittat på tänder och lite sånt skulle jag springa lite fram och tillbaka, vilket ju var jätte skoj efter att ha stått stilla så länge

så jag blev allt lite yster och valpig i mina rörelser sades det...     



   Men jag kan faktiskt stå riktigt fint om jag vill....

Och det ville jag, matte hade ju leversnittar i handen, favisgodiset just nu!


Kvalitetspris bedöms som: exellent, very good, good, sufficient, disqualified och can not be judged.

Bara dom som får exellent går vidare till 2:a omgången.

Idag fick vi: very good, vilket vi är nöjda med!

Min kritik löd:

Gladlynt yngling med lovande huvud, ännu något knapp underkäke,

fina ögon och öron, utmärkt benstomme, normala vinklar, bra kropp och förbröst, rörelse villig men hastrång bak och lite löst fram,

utmärkt päls


Med tanke på att jag var så "gladlynt" var jag lite lös och valpig i min gång och var på så vis lite svårbedömd så därför blev det inte ett exellent på kvalliten idag.

Matte är super nöjd med mig, och mest stolt över bedömningen :utmärkt päls med tanke på att det är hon som klippt mig inför utställningen denna gång  


Här har ni killen som vann den öppna hanhunds klassen idag !

Lapinlumon Hilarius (S15036/2008) han är född 2007 i Danmark och bor nu i Bromölla.


Och här är vovven som vann: bästa lagottohane totalt idag oavsett ålder/klass!


Och han heter: SE UCH Eccolo Convector S22246/2008. Han bor i Fjälkinge.


Här sitter jag lite nonchalant i solskenet och känner mig allmänt nöjd med och veta att mattarna ändå alltid tycker jag är bästa vovven i världen!!! 


Nej hög tid att sova nu, blir en lång dag imorgon med.

Då vi även i morgon ska till Hässleholm för ytterligare en utställningsdag!


Imorgon får ni även se bilder på nya tygburen somm Madde köpte till mig idag då gallerburen är alldeldes för tung och otymplig att släpa runt på.


Tging och hej, leverpastej   


Tidigare månad - Senare månad

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011
>>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards