Direktlänk till inlägg 8 november 2010

Hey, I'm back, and I'm alive!!!!!

Av Madde & Ullis - 8 november 2010 23:40

Då var det äntligen dax att ta tag i bloggen igen!

Nästan en hel månad sen sist, och självklart har det varit full rulle på mig och mina mattar trots att det inte märkts här direkt...   


   Köket har blivit rutigt med hjälp av kakeldekor från Lagerhouse.


   Coolt va?


   Hösten har hunnit glöda utanför fönstret, men nu går det mot vinter.

För nästan alla glödande löv är borta och kvar står kala skelett och väntar på en ny härlig vår... som i och för sig lär vänta på sig LÄÄÄÄNGE än!


   För några söndagar sen träffades Hundgänget med vardagskoll, i slottsparken i Malmö för lite träning och promenad med totalt 27 hundar!


   Lämnar du mig här helt själv matte?

Ska jag bara sitta här eller?


   Men hallå, nu går alla andra, får inte jag hänga på?


   Men jodå, visst hängde vi på gruppen.

Madde tränade visst bara platsliggning med efterföjlande inkallning...

Ja ja, träna på du bara  


   Det hela avslutades med en härlig fika i gröngräset, bara lugn matte jag vaktar så ingen tar MINA godsaker! hehe!


   Jag har även hunnit vakta människovalpen Ville i hela 8 timmar en lördagkväll, gick riktigt bra, han fick till och med låna mina leksaker när han var här!


  

Och så hjälpte han Madde att tömma diskmaskinen,

det är en reko liten kille tycker jag  


   Förra söndagen var vi på Ribban i Malmö och gick en långpromenad med lagottoklubben!

Vindstilla, blå himmel och helt spegelblankt vatten...


   ....Och en massa spring i benen, ser ni mitt glädjeskutt?


   Några dopp hann vi allt också med, och tänka sig, våra ägare blev inte ens det minsta kinkiga på oss!

Bada ni sa de, hummm skumt...!


   JAG ÄR SÅÅÅÅ LYCKLIG!!!!!!!!!!!


  Nu i helgen tyckte mattarna att det var hög tid att byta ut den nersuttna soffan    den som är så skön!!!


  Istället tog de upp Maddes "gamla" soffor som hon hade i sin förra lägenhet... Nog blev det mysigt allt, men de är inte alls så sköna som den andra soffan tycker jag... Som ni ser får jag ju knappt plats, hallå!!!

Men framför allt får inte hela familjen plats i EN soffa längre....

Det här går jag bara inte med på, så när det var filmkväll ikväll trängde jag mig ner mellan mattarna för lite gosatajm!

Allt går om man bara inte ger sig   


 

Ta nu hand om er i höstmörkret och glöm för allt i världen inte era REFLEXER!!!


Kram och tass, Legolas    

 
 
Ingen bild

Mormor Majvi

9 november 2010 16:04

Hej på dej, där är du ju!!
Så mycket du hunnit med att göra. Men det är ju kanske inte så konstigt eftersom det var längesedan sist. Köket blev ju jättefint, och sofforna också. Nu kan du ju ha en egen soffa helt och hållet för dej själv. Det du!

 
Stella o Doris

Stella o Doris

9 november 2010 22:22

Va snyggt köket blev, nu satte ni igång mattes inredartankar :-)

Så otroligt duktig du är som sitter kvar alldeles ensam när alla går förbi dig, det hade vi aldrig klarat!!

Nu ska vi försöka torka till, vi har precis varit ute och busat i snön, matte vill inte ha blöta hundar i sängen....

Sov så gott!
Kramar!

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

12 november 2010 01:00

Men så himla duktig du är, och söt!!!!!
Köket blev jädrans snyggt. Ta nu och muta in ena soffan som din tycker vi. Du vet väl det här med SOFFANS DAG?
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

21 november 2010 00:33

Köket blev jättenyggt säger Kulan,själv tycker jag att soffan ser vääääldigt mysig ut :-)
Vad duktig du är Lego som ligger så fint bland alla kompisarna
Kramar från Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards