Alla inlägg under augusti 2009

Av Madde & Ullis - 31 augusti 2009 23:33

Igår var vi ute på söndagspromenad i Skrylle med Ida och Carola som tagit med sig saft och bullar =)


Är ni inte färdigfikade snart?

Vi höll inget högt tempo, men har man en höggravid 2-bening med sig får man ta det för vad det är om man har 4 tassar...

Men mysigt värre var det i alla fall...


...Och exakt så här trött var jag när vi kom hem, så tempot var kanske inte så dumt trots allt =)


Senare på kvällen tyckte jag det var bäst att passa mattes skor så att hon inte skulle rymma och lämna mig ensam...

Var dessutom en härlig huvudkudde med eggande odör.....


Gissa var jag hade nöjet att få mysa i morse....


... Just det, I SÄNGEN!!! :o)

Jag bökade runt riktigt ordentligt...


... Innan jag hittade bästa stället, mitt emellan mattarna, bland alla täckena!!!


Sen var det då äntligen dax för vår första gång på lydnadskursen =)

Ser ni så fint jag uppför mig jämfört med dom som står brevid?


Vi var 20 hundar på samma gräsplan.

Kalla det nybörjartur, chocktillstånd eller väldresserad, men jag skötte mig exemplariskt när vi tränade fot med totalfokus på matte :o) 

(Ja, vad hade ni väntat er...?)


Här knallar vi hemmåt trötta men glada, med mycket att tänka på och många nya utmaningar framför oss, hemläxa är spännande!!!


Kram och tass Legolas :o)



Av Madde & Ullis - 28 augusti 2009 17:44

Vill nu börja med att lugna alla oroliga själar, I'm ok!!!! Pigg, glad och busig (efter den förmodade svampförgiftningen) igen! Har dessutom börjat få special foder från Hills idag, mums =)

Här sitter jag i mattes famn för allra första gången, endast 6 veckor gammal. Känns som igår men ändå en hel evighet sen.... =)


Visst var jag söt....? (9-10 v gammal)


Jag är faktiskt fortfarande lika söt, bara lite större.... (vägde drygt 11 kg idag) :o)


Vadå ser rolig ut.... Är du alltid så himla snygg själv kanske...?


Jag är ju i alla fall lik en kändis, så det är så!!!!

Falcor, i Never ending story!!!


Mmmmm, luktar gott från den där ugnen.... Nyfiken, var och är, bara förnamnet!!!! (Liknar en kanin med kängru svans, hihi!)


Trevlig helg på er!!!!

Puss och kram till er alla :o)

Av Madde & Ullis - 25 augusti 2009 23:59

Vi var precis på väg att köra till första gången på lydnadskursen (skolan), men fick istället åka akut till djursjukhuset igår!

Hade förmodligen tuggat i mig lite av en giftchampinjon...

Jag kräktes, dregglade & hadde diarré! Var faktiskt riktigt illa däran ett tag...

Men tack och lov repade jag mig rellativt snabbt och svarade bra på behandlingen! Vilket gjorde att mattarna med glädje kunde hämta hem mig redan i eftermiddags igen :o)


Kolla vad dom gjorde... =(

Jag har ett hål i min päls!!! Men det var ju där dom gav mig medicinen som gjorde att allt gick väl!


Sköööönt att vara hemma!!!!! Men nu får man gå hungrig igen, dax för ännu en runda med dietmat.... Nötfärs och rostat bröd... Gott men ALLDELDES för små portioner, suck!!!


Kram från matte, knatte och fnatte :o)

(Gissa vem som är vem...)

Av Madde & Ullis - 18 augusti 2009 23:58


Klockan är mycket nu och både matte och jag behöver krypa till kojs snart.

Men tänkte skriva en "kortis"blogg och berätta att jag redan mår mycket bättre!

Har fått behålla det lilla jag nu ätit idag...

Var trots detta ändå jätte hungrig =(

Så Madde ringde Pia innan ikväll, och då sa hon att jag kunde få rostat bröd till nötfärsen =)

Det gjorde susen för mättnadskänslan!!!

Sen busade jag med pipis (rosa pipleksaken) i soffan en bra stund!

Det gick ganska vilt till ska ni veta!!! Så nog är jag på bättringsvägen allt :o)


Ps. bilden är tagen i Göteborg när jag låg utanför Incontro (som jag berättade om igår) Ds.


Öland-storryn sparar jag till längre fram i veckan... sorry =)


Puss och kram till er alla!!!!

Godnatt från "Tass"

Av Madde & Ullis - 17 augusti 2009 21:52

Jag har blivit magsjuk! Har fått någon elak bakterie i magen som gjorde så att jag kräktes och blev lös i magen i förmiddags =(

Matte säger att det säkert är pga den där halvförmultna fågeln som jag stolt hittade i en buske igår, fick dock inte tugga på den särskillt länge förrän matte tog den ifrån mig, men det var tydligen tillräckligt länge för att hinna bli sjuk...

Så vid lunchtid åkte Ullis iväg med mig till djursjukhuset här i Lund, dom tyckte inte att jag behövde något dropp, men sa att jag var tvungen att dricka ordentligt och att jag inte skulle få någon mat förrän imorgon bitti, och då bara jätte lite kokt nötfärs. Har ni hört på maken!!! INGEN MAT!!!! Dom är ju inte riktigt kloka!!!!!!!

Nu ikväll luktde det mums från köket, Madde kokte nötfärs till mig, men tror ni jag fick smaka...NOPP! Och detta trots att jag tittade på henne med den sötaste valpblicken jag bara kunde...



Nu till något roligare =)

Fortsättning på min semesterresa:


På torsdagen (6/8) avslutades vårt Göteborgsbesök på Ullis gamla arbetsplats, Incontro.

Tyvärr var detta en av de få uteserveringar som jag faktiskt inte var välkommen in på! Så jag fick ligga precis utanför räcket i stället, medans mattarna avnjöt en carpaccio och en alkoholfri rabarberdrink som tydligen var helt sanslöst god!!! Detta för att vi bara en dryg timme senare skulle ta bilen ut till Landvetter.


Där skulle vi hälsa på Joseph i hans snart färdig-renoverade hus.

Hel skön kille som självklart gillade att busa med mig, toppen!

Sen blev det grillning av revbenspjäll och många glas vin till de 2-benta :o)


Dagen där på skulle vi ta ett dopp i den fina sjön, innan det var dax att lämna Landvetter och västkusten.

Vattnet var galet kallt, badkrukan Ullis ser skeptisk ut men till sist gick hon i upp till knäna och lika så gjorde Madde trots att hon faktiskt inte brukar banga för att bada hela kroppen! Jag var oxå i en liten sväng men...


...föredrog att gräva jäklar i det med alla 4 tassarna i sanden i stället :o)

Sen fick jag fri spel!!!!! Kutade runt på hela stranden som en galning, skvätte sand och rullade mig! När jag mitt i allt bus kom på att jag var lite trött sladdade jag bort och la mig på en skön handduk... Bara det att tjejen som satt på handduken och läste sin tidning blev inte så värst nöjd... till och med sikt sur faktiskt :) oupps!

Men sitter man på en hund strand får man lite skylla sig själv... eller?

Okej, var väl kanske lite väl busig då, och lyssnade på matte och matte gjorde jag ju faktiskt inte heller.... Men det är inte så lätt när man varit tvångskopplad i flera dagar =/


Sen var det dax att dra vidare till Öland!

Ölandsbron var en välkommen syn =) snart framme!!!!

Sträckan Landvetter/Öland med sin drygt 4 timmar långa bilresa, kändes som en hel evighet tyckte mattarna, men jag var ganska nöjd, jag sov :o)


Nu får det va bra för idag, mer om Öland följer imorgon...


Och håll tummarna för att jag mår bättre i morgon!!!!


Hängiga kramar från Lego &)

Av Madde & Ullis - 16 augusti 2009 21:51


Här var vi på väg ut till Brännö i Götebortgs södra skärgård!


Det var en underbart fin sommardag, till skillnad från de 2 tidigare dagarna då regnet bara öst ner...


Väl ute på Brännö fick vi telefonguidening av en man vi känner (som bor där ute) upp till hans familjs privata utkiksplats!!!


Brant var det, och många trappsteg skulle avverkas, så Ullis bar mig hela vägen upp.


När vi kom upp kunde vi njuta av denna fantastiska vy!


Och som om detta inte vore nog... Hade Madde även planerat en överraskning...


Nu är jag ingen oäkting längre!!! För nu har mattarna förlovat sig :o)


Lyckan var total!!!


Själv tog jag mig en välbehövlig pause i skuggan!


Bortåt sena eftermiddagen tog vi förväl av vackra Brännö, med hjärtan fyllda av lycka =)


På kvällen firade vi förlovningen med en god middag och...


...frozen strawberry Daiquiris, Mums :O)


Fortsättning följer.....



Vill bara flika in att idag (mattarnas sista semester dag)har vi varit ute i skogen!

Jag gömmer mig bakom det här trädet, så syns jag nog inte... eller?


Här har vi dom, kantarellerna, skogens eget guld!!!

Dom kan allt gömma sig väl men...


...när jag är med och letar har dom det inte så lätt. Fast fortfarande vet jag inte riktigt vad vi letar efter... Men beröm och godis får jag i massor, så nåt rätt gör jag nog.


Jackpot!!!! Det här blev dagens fångst :o)

Ullis näsa för svamp kan nästan mäta sig med min nos...


Jag däremot fick massor av noppor i pälsen, så när vi kom hem var den dax för kammning, fästingplock, klippning och bad... phuuu, var så trött att jag till och med slumrade till på klippbordet en stund!


Här gottar kantarellerna till sig i stekpannan, det doftar ljuvligt!


Kvällens meny: Smörstekta kantareller på toast... var är toasten??? =)


Ugnsbakad fläskfilé med pressad potatis och ädelostsås (salladen är mest för syns skull ;)

Vilken avslutning på semestern va!? Kan inte bli bättre!!!


Glöm nu inte att vi bloggar vidare om vår semester i morgon igen!

Vi ses gott folk!

Kram och tass... Legolas :o)

Av Madde & Ullis - 15 augusti 2009 16:15

...alldeles för fort. Men nu har jag en hel massa att berätta om. Vilka äventyr vi har varit på! Jag tänkte att vi skulle summera de här 2 veckorna över några dagar här. Så spänn fast er, För nu åker vi!!!


I bilen på väg till Göteborg, Äntligen! Mina mattar hade längtat så mycket efter det här. Jag var hur duktig som helst!


Väl framme ställde vi bilen och tog något som heter spårvagn till
en stadsdel som heter Haga.

Behöver jag säga att jag var lika duktig då som i bilen!


Där tog vi en fika på en mysig uteservering och jag gjorde så mycket reklam för oss Lagottosar och för dig Pia, att du kommer kunna sälja valpar i minst 100 år framöver. Jag är ett äkta charmtroll!!


Men sen var jag så trött att Madde bestämde sig för att bära mig hem.

Jag var lite tveksam till det där i början...


Men sen gick det som på räls! Det här borde ni testa gänget!

Grymt skönt att slippa gå! :-)


Vi var ute och åt en massa också. Göteborg är en grymt hundvänlig stad ( till skillnad från lund, hemma får man ju inte ens följa med in i leksaksaffären)


Vi var på Madde och Ullis gamla stammställe, Sjöbaren. Ett het tips till alla er som älskar fiskrätter, gott vin och goda vänner, på en mysig uteservering.

(Vännerna får man dock stå för själv)


Själv är jag inte så mycket för fisk. Så jag tog en tupplur istället.


För alla er som har svårt att sova när det är mycket folk runt omkrign...
(inte för att jag har det, men det finns ju dom som lider av sådana problem)

...rekomenderar jag Ingrids knä. haha :o) 


Vi tackar alla underbara vänner för att ni tog er tid att träffa oss.
Ni är alla hjärtligt välkomna att titta förbi här nere i skåne.

Ni som läser vår blogg, får hålla er till tåls tills imorgon, för då ska jag berätta om nästa äventyr.

Ha det underbart allesammans.

Kram och tass från Lego

:o) 



Av Madde & Ullis - 3 augusti 2009 10:40

Igår var vi på lomma beach, första doppet i havet...


Var först lite skeptisk....


Men när jag vant mig lite var det ju bara till att plumsa på :o)


Skööööönt!!!


Gräva, gräva, gräva, detta är ju ett evighetsjobb och kul är det oxå :o)


Nu drar vi iväg på semester till göteborg och öland en vecka för att hälsa på vänner.

Tills vi ses igen, ha det gott =)


Kramar från oss 3!



Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards