Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

Storegård

Av Madde & Ullis - 13 oktober 2010 16:45

  Hej Allihop! 

Jag har varit på äventyr på Storegård i fjelie här utanför lund.

Där finns en hund bana som man inte behöver vara medlem för att använda. 

Man betalar bara när man går in och sen får man nyttja allt från agilety och rallylydands banor till terrängsöks- och miljöbanan.

Kom så ska jag guida er. 


   Vi börjar på agility banan.


  

Sniff sniff... Det luktar godis här...


  

Och så får man massor med godis och beröm när man kommer ut på andra sidan.


   Shit vilken uppförsbacke...

Bäst att det finns godis på slutet av den här med...


    

   Hinder. Det här kan jag!


   Kolla!!!! Hur enkelt som helst!


   Vadå? Varför får jag inget godis för det? 


  

Fine! Då gör vi det på ditt sätt då.


Sen har vi Slalom

   Busenkelt!


Sen finns det miljötränings banan...

   Den är superbra för valpar...

Här får dom lära sig att gå på, under och i, alla olika underlag och material, som kottar till exempel...


   (Ullis:Men även unghundar kan behöva lite övertalning) 

Är du säker på att den här håller frö mig? 


   Nä det här gillar jag inte...


   Men ok om du har så mycket godis så kan jag väl tänka mig att prova då...


   One small stepp for man kind, one gigant leap for one dog.

Men det gick galant.


  

En trappa till.... upp upp och...  ...Du skojar!! Det är ju skithögt!!!!


   Tur att jag har världens bästa matte som vet hur man motiverar och stärker en liten kille som inte alltid är så tuff som han själv tror. 


  

Nu drar vi vidare mot nya äventyr med lite bättre självförtroende 

och mycket bättre samspel.


Kram och tass 

Legolas




 
 
Ingen bild

Mormor Majvi

13 oktober 2010 21:49

Vilket häftigt träningspass och så många kul grejor. Men jag undrar... varför är det ingen som ger mej godis på mina träningspass???

 
Lego

Lego

13 oktober 2010 22:19

Haha, då förlorar dom lite sitt syfte, eller hur ;)
Krya på dig, Puss

http://Legolas-ohana.bloggagratis.se

 
Doris

Doris

14 oktober 2010 18:59

Vilket skojigt ställe, det saknar vi här i Borås..

Är du anmäld till Gbg än?

Kramar från syrran med familj

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
Laurence

Laurence

15 oktober 2010 22:09

där har jag

http://www.saphira.bloggagratis.se

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

17 oktober 2010 01:57

Jäklarns vad duktig du är. Här finns inga sådana bra ställen. Jag ( eller rättare sagt Kulan) undrar oxå om ni skall till GBG, för hon vill så gärna träffa dig. Hon skall följa med Lotta och Doris.

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Lego

Lego

17 oktober 2010 12:40

Hej!
Matte funderar fortfarande på det där med Gbg... Hon fyller nämligen år 8 jan, och tänkte egentligen fira det här hemma.
Men jag tycker lika gärna hon kan fira det i Gbg, med fin middag på tvåkanten eller nåt!
Jag vill ju träffa er med!
Vi får lan se hur det blir. Sista dagen för anmälan till ett billigare pris idag så hon får bestämma sig NU!
Kram

http://www.legolas-ohana.bloggagratis.se

 
Stella o Doris

Stella o Doris

21 oktober 2010 14:10

Va synd med GBG, men som sagt vi kan ju ses utan utställning, hör bara av er när ni ska uppåt landet så får vi bestämma något, antingen kommer ni till oss och vi får visa er alla våra bra ställen eller så får vi väl utsrusta matte med GPS och dra till Götet, allt går att lösa och vi vill hemskt gärna ha en busdejt!!

Kram på er!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

22 oktober 2010 13:11

Så jädrans duktig du är och vilken balans. Det verkar vara ett kuligt ställe.
Trevlig helgpuss

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mormor Majvi

3 november 2010 16:11

Nu får du verkligen säga till dina lata mattar att vi vill få något livstecken ifrån dej!! Vi vill ju alla förvissa oss om att du mår bra och har det gott och inte bli bortglömd på det här viset!!
Stor kram och puss på dej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards