Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Gräsänklingar och Lidingölöpare

Av Madde & Ullis - 29 september 2010 22:43

Utställningen på Sofiero 12 sept.


   Jag skötte mig bra, men fick en 2:a på kvalitén av en något kinkig domare.


  

Kan Ni förstå dettta?

Så tjusigt som jag står!

Men men...Tack gode gud att Doris upprätthåller familjeäran.

Hon blev ju 4:de bästa tik.


   Denna päls är ett minne blott. Lockarna rök dagen efter utställningen.

Så nu är jag näst intill naken... hjälp!


Nåja, från en sak till en annan. 

Ullis och jag har varit gräsänklingar i helgen... 


    ...Eftersom Madde varit i Stockholm med det här glada gänget.

De skulle springa Lidingö-tjejlopp (10km)

Som sin första utmaning i Tjejklassikern.


  

Här har vi henne strax innan start.

Nervös? 


Vi kan stolt meddela att hon sprang på tiden...

  

...59.07!!! 

YES!!!

Målet var att klara det på under en timme.

Stort Grattis!!


Här hemma gick det ingen nöd på oss andra.

   Jag och Ullis sniffade fram ett gäng kantareller under dagen.




   Som Matte sedan förvandlade till 2 lyxmackor till sig själv och kompisen Sara.

Som vi hade en mysig middag med på kvällen.



   Huvudrätten bestod av pasta med musslor kokta i vin och chili.

Till detta serverades det vitt vin.



   Själv fick jag ben från renbog.... mumsfillibabba!!!



 

Att hon inte bara ger sig någon gång...

Ikväll släppade hon med mig på en 5km runda i mörkret. 

SUCK!


Ha det bäst alla glada!

Kram från oss i Lund

  

 
 
Doris

Doris

1 oktober 2010 11:43

Nä vi förstår inte hur dommaren tänkte, du är ju den snyggaste killen vi vet!!!
Här är oxå pälsen borta, jag ser ut som en valp igen, allt för att det ska bli bra tills Göteborg i januari, matte säger att vi kanske kan få busa lite då, det hade väl varit kul?!

HA nu enriktigt trevlig helg!!

p.s vi är fortfarande väldigt impade av Maddes framfart, hon är jätteduktig!!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

6 oktober 2010 00:18

Men vilken matte Madde du har. Akta dej för denna vildhjärna om hon kommer på tanken att "mara" med dej. Håll dej du till matte Ullis, det ger ju tydligen gottigt resultat.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards