Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

Cirkus Maximum kom till Lund!

Av Madde & Ullis - 10 augusti 2010 00:09

Och Madde som inte varit på Cirkus sen hon var typ 12, bestämde sig för att gå dit och kolla om det fortfarande var så kul och imponerande som hon mindes det!


  

Det hela inledes med 3 super duktiga jonglörer!


   Betyg:   


   Sen var det dax för sjölejonen (9-årig hona på ca 150 kg).

Jag (Madde) har egentligen lite svårt för det här med "vilda" djur på cirkus...


  

... Men en sån best (22 årig hane på ca 300 kg...) tvingar man inte till vad som helst hur som helst, det vill jag lova!

Antar att det är som med hundar, hästar och alla andra djur med för den delen,

så länge djuret tycker det är kul så kan man lära det nästan vad som helst med: träning, tålamod, kärlek och belöning!!!!


  

Som att kramas till exempel!

Betyg:   


  I pausen kunde man gå bak till "djurstallarna"

där bla elefanterna stod och tuggade i godan ro. 


   kamelerna kunde man klappa,

men jag som annars inte är ett dugg rädd för djur,

tyckte att de var lite läskiga och oberäkneliga!

Detta trots att jag ridit på en i Egypten...


   Kossa MU var i alla fall söt och kelen   


  

Här visade de upp lilla Lappi 1 år (som är de andra 2 sjölejonens unge)


  

Dom hade börjat träna henne så smått, kul att se   


  

ser ni det lilla lyftet hon gör med sin stjärtfena, jobbigt...


   2 st dö söta voffisar var där oxå, dom var VÄLDIGT intresserade av mig, "konstigt"   

dom och hästarna hade dock vilodag

och behövde därför inte visa upp sina färdigheter i dag.



Det "bjöds" på kamel och ponny-ridning i manegen

och lyckan var total för alla barnen   


 

När showen drog igång igen satt jag bara och gapade!!!!

Akrobaternas akrobater entrade manegen!!!!


 

Det vill jag kalla balans.... 


  Är ni verkligen säkra på att människor inte kan flyga...


 

Kolla in killen underst!

Från position 1...


 

till position 2...


 

till position 3...


 

och tillbaks till position 1 igen!

HELT SJUKT!!!!!


 

Building a crazy tower!

3 mot 1   

Betyg:       


  Det hela avslutades med de magnifika elefanterna!

Som sagt: hade dom inte tyckt det var kul

hade dom säkerligen heller inte ställt upp på det hela!

För här snackar vi inga futtiga 300 kg....



 

Hoppas pallarna pallar trycket   

Betyg:   


Givetvis hade dom clowner mm. oxå,

men allt kom inte med på bild, vill ju inte bara glo genom linsen heller!


Helhetskänslan:

WOW, definitivt värt sina pengar!


Är dock betydligt mer begeistrad i de numren

där människor visar upp sina färdigheter än där djur gör det,

vilket jag vill minnas var tvärt om när jag var mindre.

Inte för att djuren på något sätt är mindre imponerande!

But... I think I already made my point    


Igår var jag och Lego nere i Falsterbo för att gå promenad med

"hundgänget med vardagskoll"

Då det ösregnade hela dagen här i skåne fick inte kameran följa med   

Vi var ca 8 tappra hundekipage som gick nästan en timme och tränade lite tillsammans.

Lego var SUPER duktig, vilket jag inte riktigt hade räknat med denna gång.

Då han är en obstinat tonåring som testar alla gränser som finns,

till och från just nu...

Tålamod, träning, kärlek och belöning, eller hur var det nu igen...   


Kram från Madde   





 
 
Ingen bild

Majvi

10 augusti 2010 09:27

Tack Madde för cirkusföreställningen. Definitivt mycket billigare än att själv gå dit, för jag har för mig att det kostar en hel del nuförtiden. Jag håller också med dej, om det där med människor kontra djur. Kram mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde & Ullis - 21 maj 2011 23:55

   Hej alla glada!!!! Då var det utställningsdax för 4:dje gången i mitt liv! Madde och jag fick åka själva till utställningen idag då Ullis blev iväg lurad på möhippa i morse   Jag fick frihet under ansvar medans vi väntade på våran tur   ...

Av Madde & Ullis - 12 april 2011 00:50

Hoppas att vi alla i kullen Liq/Erio 2009-04-12 får en fantastisk födelsedag!!!    För det är faktiskt våran dag from NU och ca 23 timmar frammåt     Här har ni mig när jag var plutte liten...      Mattarna blev blixt förälskade i mig d...

Av Madde & Ullis - 27 januari 2011 15:35

   Tjenixen! Äntligen händer det något kul helt i min smak     Trots den bitande kylan tog Madde med mig till St Lars området idag. Madde har nämligen haft kräksjukan    ett par dagar och Ullis har jobbat för fullt, så lilla jag har snällt fått...

Av Madde & Ullis - 22 januari 2011 16:56

   Hej! Tänkte bara uppdatera er på vad som hänt/händer i mitt liv! Ni måtte ju ha trott att jag gått och dött i den smällkalla vinter...     För vinter har det sannerligen varit, även i vår del av landet.     Vackert och fant...

Av Madde & Ullis - 13 december 2010 12:34

Och mattarna skyndar som nissarna vid nordpolen.    Årets pepparkakshus står på sin plats... jag fick inte smaka i år heller. Men jag fick nosa på mattes snögubbe innan han sattes på sin plats.      Likaså är den obligatoriska snögubb...

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards