Alla inlägg under april 2010

Av Madde & Ullis - 29 april 2010 22:19

   Ja, så var det då dax att trotsa fjärilarna i magen,

   och ta sig hela vägen ner till Ystad (ca 7 mil) för att bli klippt   


  

Just nu ser jag lite luddigt   

men det ska det snart bli ändring på....

Madde har skrivit ut bilder på hur jag BÖR se ut när jag är klar, och hur jag INTE ska se ut, om i fall att liksom....


   Väl på plats i Ystad träffade vi en JÄTTE SNÄLL och TREVLIG kvinna som heter      Karin Glenmark.

   Hon klipper bara lagottohundar, och har själv 2 lagottohanar (Malte och Allan)

   Så efter bara någon minut hade fjärilarna i magen flugit all världens väg!

  Och matte fick va med och vara behjälplig från början till slut   



  

Lockarna har nu börjat falla så smått, min förvandling har börjat ....

Både Madde och Karin var mäkta imponerade över hur tålmodig jag var och hur bra jag uppförde mig, fattas bara, vad trodde ni!!!


  

Ok, öronen var inte direkt lajbans....

Blev lite ledsen och pipig då,

men där var några tovor som faktiskt gjorde ganska ont   


  

Kolla vilken snygging, jag känner ju knappt igen mig själv!

Bara lite huvudklippning kvar nu.


   ÄR det färdigt nu???

   Nu då...?

   Hit med godiset NU!!!!

   Har ju varit duktig i 2 timmar, utan en enda liten godismuta!!!


 Fick massor av godis och beröm av både Karin och matte,

innan vi alla 3 gick ut i trädgården för att skaka av oss lös och avklippt päls!


   Blev det bra såhär mamma?


   Direkt efter klippningen åkte vi till stallet!

   Men var är Sture...???


   DÄR ÄR HAN!!!!!

   HEEEEEJJJJJ KOMPIS!!!!!


   Han blev så glad åt att se mig, så jag fick en stor blöt puss mitt på nosen...


   ...Innan leken drog igång för fullt!!!!!

   TJOOOHOOOO!!!!!!


   Lite kisspaus hann jag oxå med, innan det var dax att åka hem för att SOVA!

   Åkte nämligen till Ystad redan kl 10:15 och var inte hemma igen förrän kl 16:30!


Puss    och kram    från oss alla till er alla !!!!

Av Madde & Ullis - 26 april 2010 23:15

...Och bloggen har bevisligen inte hunnits med... Sorry about that!!!


  

Igår var jag och Madde i Falsterbo med "Hundgänget", för att träna lydnad, promenera, fika och leka i det fina vädret!


   Jag låg extra fint och stilla på träningen när mini hästen passerade!


   På promenaden blev det ytterligare träning, men sen frågade jag om vi inte kunde få leka kurra-gömma...


   ...Och det fick vi!!!

Jag kan räkna (för jag ser ändå inget)

ETT, TVÅ, TRE.....


   ...Ingen här....


   ...Och ingen där.....


   Men kolla vem jag hittade här då!!!

Min kullsyster Wilma!!!   


   Vi var många som tagit oss ut i det underbara vädret denna dag, här är vi på väg till bilarna för att hämta fikakorgarna med en massa mumsigt i!


   Lite fler bilder på Wilma, här med lite dekorationer på nosen   


   Visst är hon söt, lilla trassel (som hennes matte kallar henne ibland)

Men kan man vänta sig annat?

Jag menar, hon e ju nära släkt med MIG!!!   


   Men jag minns allt hur både hon och dom andra tjejerna brukade retas, och dra mig i svansen när vi var små och bodde hos Pia och Håkan!

Så nu såg jag min chans att ge igen och visa vem som är störst och starkast en gång för alla!

Så Doris, vänta du bara... Hihi   


   Mycket bus och spring blev det, både med Wilma och de andra jyckarna!


   Nikita, vad gör du där borta?

Kom och lek följa John med oss andra!


   Nä vet du va mammsen, nu åker vi hem, för nu e jag trött och varm!!!

Kan jag inte få slippa denna lurviga pälsen snart!!!!


   Idag var Ullis och jag på dagislekplatsen...

Där är mycket sand....

Så jag började gräva....


   ...och fortsatte gräva...


   Här har jag kommit en bra bit, jag jobbade jäklar i det!!!!




   HALLÅ, är det nån där????



  

PUH, jag tror jag tar en pause!

En tupplur är väl aldrig fel?


Men se då tyckte Ullis det var dax att gå hem, glädjedödare....

För väl hemma var det dax för utredning av tovor, eller som jag kallar det: TORTYRKAMMARE!

Ska visst iväg till Ystad och bli klippt av ett proffs på torsdag (och sen en putsnig till precis innan utställningen), kan ju va skönt att bli av med en del av den varma pälsen men låt mig ha mina tovor ifred tills dess....


KRAM PÅ ER ALLA!!!

LEGOLAS   

Av Madde & Ullis - 16 april 2010 10:14

Japp. 2 Dagar efter mig fyller Ullis år, den 14 april.
Hon fick en fantastisk middag, Pasta med musslor, vitt vin och chilli,

en absolut favorit.

  

Sen var det present öppnings dax. 
Och jag fick naturligtvis hjälpa till.

Här har ni ju en baddare på att öppna presenter!!!!


   En spikamatta som Ullis tjata så länge om för sin rygg  


   Den kan du behålla för dig själv. Jag tar pappret jag. 
(Och se för guds skull till att den där inte ligger kvar i sängen när du inte använder den för då ska ju jag ligga där) 


   Se, det går hur bra som hellts att sova, UTAN mattan. Jag tar en liten tupplur så kan ni gå ner till restaurangen och käka dessert. 


  

Så mattrana försvann en timme medans jag sov.


Ullis: Jag vill tacka alla er som förgyllde min födelsedag.

Det visade sig bli en av dom bättre födelsedagar jag någonsin haft. 


   

Idag (Fredag) ska mattarna åka till Göteborg för att träffa lite vänner. 
Men jag orkar inte följa med så jag frågade om jag fick va hos Ida och Carola.

Dessutom kan mattarna behöva lite VF- tid.


Trevlig helg önskar vi alla våra kära vänner.

Kram och tass Legolas





Av Madde & Ullis - 12 april 2010 23:02

   Vad är det för en dag...

   Nej det är ingen vanlig dag, för det är Legos 1-års dag    

   Hurra, Hurra, Hurra!!!!!

   GRATTIS oxå till alla min kullsyskon där ute   


   Dagen började med att jag fick skriva en insändare i tidningen om att jag fyller    år idag!   


   Sen blev det en härlig promenix ner till stan i det fina vädret  




   Sak-letare/sopplockare som jag är, roade jag mig med att städa efter alla    

   slarvpellar som slänger allt till höger och vänster hur som helst!




  

   En liten pinn-pause hann jag också med,

   innan det var dax att hämta Madde på jobbet, för att köra till Satchmo's!!!!

   Min favvis affär!!!!!!!




   Jag fick ett grisöra, ett kuligt ben...




   ...ett nytt halsband, ett utställlningskoppel...




  

...och en aktivitetsboll!!!!




   Den var inte så svår men däremot väldigt uppskattad!!!

   Fylla år borde man göra oftare tycker jag!!!


   http://www.youtube.com/watch?v=rPCQuPBFIm0




  

   När Madde kom hem från jobb, bar det iväg till SKK i Arlöv/Malmö...




    ...för att gå på utställningsträning.

   Mini mini hundarna fick gå i en egen ring innanför oss andra.




   Det var ett jävla tjat om att stå hela tiden,

   jag som ligger så fint, duger inte det...?




   Måste man verkligen stå sådär stelbent?

   Kolla dom 2 sitter ju....!!!!




   ...Kaaaan inte jag få ligga här då?

   SNÄÄÄLLA!!!




   Nähä, inte det...

   Men ok, om du lockar med godis, så kan jag väl stå en liten stund då.




   Men så fort det är slut i handen tänker jag sätta mig igen, och tigga så mycket

   jag bara kan!!!

  Madde: Efter en stund var han hel galen efter godiset, dels eftersom vi ju inte

  brukar träna honom med hjälp av det så ofta, och dels för att det började bli tid

  för kvällsmat...

  Så till slut var jag tvungen att lägga det åt sidan, och då gick det mycket

  bättre! 




  

Men jag är faktiskt ganska söt när jag sitter oxå...

Visst...?




   Jaja, jag får väl göra som du säger och visa att jag faktiskt kan stå, fast inte  

   så bra på kommando...




   Och ja, det var faktiskt himla kul, ser ni som svansen går, fram och tillbaka,

   fram och tillbaka, vift vift!




   Mot slutet såg jag ut såhär, snygg va?

   Och matte kände att hon fick ut MYCKET mer av denna utställningsträningen än

   av den som var för någon månad sen!

   Får väl se hur det går i Hässleholm den 23 Maj,

   om inte annat så kommer vi va en erfarenhet rikare   

   Nåja, ska på en träning till den 6 maj+ att vi givetvis ska träna hemma, så det

   ordnar sig säkert.


   Och nu får vi ju dessutom sällskap av min syrra Dorran den 23 såg jag!

   YIPPIE  




   Nu ska jag knapra vidare på mitt grisöra, på favoritmattan framför tv:n!




   Natti natt och schov (sov) schå (så) gott!


   Kram och tass Legolas   










Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards