Alla inlägg under juli 2010

Av Madde & Ullis - 27 juli 2010 23:45

En av våra två semester veckor är nu ett minne blott,

men ja jäklar vad mycket vi hunnit med:


  

Beachen är ett måste på semestern när det är fint väder,

för där kan man:

Rulla...

  

Skaka lite...


   Gräva lite...


  Och rulla lite till... 


  Sen är man redo att spana brudar och pinka revir på andras grejor,

så fort man lyckats sticka från mattarna    


  När dom sen till slut tyvärr fångat in mig igen, och jag fått en del bannor...

är det dax att coola ner genom att smaska på lite vattenmelon, mums! 


   När sen Ullis blivit på riktigt bra humör igen,

brukar hon ofta dra igång någon rolig lek på stranden, som här med bollen!


  

Va, vart tog den vägen???

Haaallå!


   Vi har även varit iväg köpt trätrall och mini möbler till den lilla balkongen.


   Madde har varit på 2 konserter:

Lars Winnerbäck i Landskrona och The Ark (bilden) på Sofiero.

Jag ska minnsan oxå få visa upp mig på sofiero...

I september, är anmäld till utställningen som går av stapeln där då!


  

Har varit ute i skog och mark och hållt på med sök och spår en hel del,

här är vi på kursen gång nr 2.

Jag ska leta upp saker som matte "tappat" i skogen...


   Lätt som en plätt!


  

Madde har dålig koll på kamera-inställningarna under sök övningarna...

Tur att jag har koll så det både räcker och blir över!!

Men bildbevis på min propellersvans fick ni ju i alla fall   


   Ullis lär mig en hel del "onödiga" men söta trix också,

som "rulla runt" och "PUSS"!

  


   Sista gången på kursen testede vi på system-sök med pop-upp figurant...

Ganska svårt faktiskt, men kom på det efter ett tag!

Can you see me?


   Pop-upp nissarna var super roliga med en massa godis, gos och lek!


   Jag har även "vaktat" (okopplad) på röda mattan på uteserveringen

(på Ullis jobb)


  Medan tjejerna har njutit av sin semester i baren då och då! 


  

Bus med Sture stod på agendan en kväll!


  Där bor ju även Toffi som nu äntligen har blivit dräktig!

Föl är att vänta i maj 2011 om allt går som det ska!


  Matte, matte kolla jag har hittat TYRFFEL i Toffis hage!!!!

Madde: Legolas!!! Din jäkla BAJSHUND!!!!

Lego: BAJSHUND... här fär man skit för att man hittar tryffel!!!

jaja, skyll dig själv, du får då inte smaka!!! 


Jag (Madde), Thessan...  


 

Sara...


 

och Ullis laddar med fördrinkar innan fredagens stora event i Göteborg...

(Legolas blev passad av Ida och Ville)


  3 nöjda brudar...


  och en jäkla massa annat folk, väntar tålmodigt...


  Ullis rockar loss....


 

...när P!NK drar igång konserten för kvällen!!!!!


 

Stod ganska långt fram, häftig känsla, men lite väl trångt...


 

Har bara en sak att säga:

HON VAR GRYM!!!!!!!!

WOW!!!


  


Ullis kämpar på för att en dag kunna jobba som tattuerare!

Madde blev hennes första kund!

En jesus-fisk på vänster underarm   


  Madde har tagit tjuren vid hornen och bestämt sig för

att äntligen lära sig att åka rollorblades på allvar!!!


   

Här susar hon fram på sin första tur för i år, men definitivt inte den sista,

gick riktigt bra faktiskt!


Imorgon drar vi iväg på en dagstur med kanot i Rönne å!

Ullis, Madde, jag, Sara och Kjelle.

Ska bli riktigt mysigt!!!


See you soon again I hope!!!

Kram från Lego   

Av Madde & Ullis - 12 juli 2010 13:03


...Och en Lego i full gång!!!


Grillning med goda vänner och käk på balkongen

står högt upp på listan så här års!


 

Luktar smaskens!!!

Jag och försöker mest se söt ut, vem vet, man kan kanske får sig en smakbit, eller??? 


För en dryg vecka sen hängde jag med Madde till det årliga Go-kart racet!!!


   Kör så att det ryker gör hon! 

Men vad det gäller vanlig bil körning på vanliga vägar får hon allt ta det lite lugnare i fortsättningen...

Farbror polisen tyckte nämligen att det gick lite väl fort, på väg upp till Norrköping i midsommar, och valde att behålla hennes körkort ett tag!   

Hur länge vet vi inte än...


   Dagen efter go-karten skulle de 2-benta spela cricket!

Såg riktigt kul ut!


   Hallå, jag är med, passa mig!!!!   


Jag håller koll på den här till dig så länge!

Verkar inte helt lätt att spela, men morfar Bosse vann båda gångerna  


 

I tisdags var Ullis mycket förväntansfull inför dagens uppgift

som hon väntat på så länge!

Jag var mest nyfiken på vad som var på gång...


   

4 nya hundar som jag aldrig sett förrut, får man hälsa?

Nähä, inte det!


   Men mamma då, vad gör du???


  

det ligger något där, jag kan ta det till dig!


   Köttbullespår!!!

(Med godis i varje steg)

haha, lätt som en plätt!


   Ett godisspår till!

I'm on it!!!

(lite svårare denna gång med godis i var tredje steg)

Åsa vår kursledare, var mäkta imponerad.

Hon sa att det såg ut som om jag inte gjort något annat i hela mitt liv!


   Sen var det dax för personspår som legat i 20 min.

Det första var lite klurigt...

tog ett tag innan jag fattade vad jag skulle göra,

fanns ju inget godis alls i spåret denna gång...

Men när jag väl kom på att det var enbart mattes doft jag skulle följa

så gick det som en dans!


Här går jag på det 2:a personspåret för idag.

Markerade på en liten tygbit som matte lagt ut för sin egen skull så hon skulle veta att jag var på rätt väg.


   Och det är väl klart att jag var det!!!

I slutet av spåret låg ninis och en massa godis!!!!

Skit i ninis, jag vill ha godis   


Imorgon (tisdag) är det dax igen!

Då ska vi bland annat jobba med uppletande av olika föremål!


Igår var det typ 30 grader här i Skåne, jag mår inte så bra av värmen    

så vi drog till Hundstranden i Lomma.

Lomma har så långgrunt vatten att det ibland finns små sandkobbar en bra bit ut där man kan ligga och sola.


   Så vi vadade ut och hittade oss en egen lite kobbe.

Till och med jag som är en riktig landkrabba tvekade inte en sekund, utan skuttade med glädje rakt ut i vattnet, SKÖNT!   

Dom hade tagit med ett paraply som solskydd åt mig...


   Solskydd my ass!

Fick först fnatt och sprang runt runt runt vår lilla kobbe i vattenbrynet   

Sen skulle det lekas med min solgula frisbee!!!


   Jag har den!!!!!!

Är du med matte, för nu kommer jag!


 

När springet i benen tog slut satte jag mig och spanade in alla andra, både 2 och 4-benta som lekte, busade och svalkade sig i det härliga vattnet!


   Efter en stund försvann vår kobbe ner i djupet mer och mer

så vi tog våra saker och traskade in mot land igen.

Där hittade jag något annat att roa mig med, GRÄVA!!!


   Hallå är det någon där...???


   Sval sand i skuggan är inte heller fel.


 

Sen grävde jag en grop till, lagom stor för min bakdel i skuggan.

Lade mig till rätta så halva jag var i solen, måste ju jobba lite till på min solbränna på öronen  

Sen körde vi till Bjärred för att käka glass   


   

Efter det, bar det av hem mot Lund, över de skånska slätterna igen!!!

Skåne när det är som bäst!


STORA SOMMARKRAMAR till er ALLA!!!

LEGOLAS   

Av Madde & Ullis - 1 juli 2010 12:07

Först vill jag bara säga att mina mattar är KASSA på att blogga.

Jag har fått tjata i flera dagar nu. Suck! 
Här kommer i alla fall en kavalkad av bilder från midsommar-firandet på Kättillö

Med min favis moster Theres och hennes festman Jesper

och deras fantastiskt trevliga vänner.

Väl bekommen.


Fredag... Midsommarafton...


  

Varm som tusan i bilen. Så jag fick en kylklamp att svalka mig med.


   Båtresan över till ön var mycket behagligare. Faktum är att jag tycker att mattarna ska skaffa en sån här båt.
(Ullis: Haha ja man kan ju alltid önska. Tror dock inte att pengarna räcker till mer än en åra, eller en flytväst kanske?)


   Ankomst till Kättillö accompanjerat med dragspel och bubbel.


   Jag hittade en ny vän uppe vid huset. 1.5år gamla Lilly. Visst är hon snygg, fast hon inte är en lagotto?


   Dax för lunch med sill och "knudor", öl och snaps. 


  

Något fuffens i köket....


   Theres bjöd på tårta till kaffet eftersom hon fyllde år på midsommardagen.


  

Det fullkommligt vattnas i munnen.


  Sen var det dax att plocka blommor... BLOMMOR Jesper, inte gräs...hihi


   Så här ska det se ut.


  Midsommarstång under uppbyggnad...


   Ullis är en fena på att göra kransar.


   Och även jag fick blommor i håret, så att säga...


   Sen var det dax för dans.

Theres, hon dansar med stor inlevelse...


   ...Och Jesper lika så...

Även jag tog en sväng om men det fick vi inte med på bild.

Jag var även noga med att hinna invigningskissa på stången innan dansen drog igång   


   Den ända som inte dansade var Ullis...

Men hon dokumenterade hela spektaklet.


   Sen var det dax att bada..


  " Är du säker på att vattnet är hygiensikt. Det verkar rätt tveksamt tycker jag"


   "Kom igen nu din badkruka!!!"

Nä vet du vad. Jag säger som matte Ullis:
Det finns minsann bättre saker att syselsätta sig med än att bli blöt. 


   Ohana!!


  

Kvällen fortsatte med grillning och fest ända fram till gryningen...


   Men den delen har vi censurerat bort så ni får nöja er med härliga vy bilder av en fantastisk kväll. 


Lördag... MIdsommardag


   Vi säger hejdå till Kättillö och tackar Robbin och Emelie så jätte mycket för att vi fick komma och dela deras lilla paradis med dem för en kväll.


   Sedan begav vi oss till Stegeborg.


   För att äta en fantastisk födelsedagsmiddag på Stegeborgs Hamnkrog.
Grattis på födelsedagen Tessan.


 

Madde njuter av mat och utsikt på den otroliga uteserveringen alldeles vid vattnet.


   Och vem skulle inte inte göra det med den här utsikten till middagen.


Söndag...


   ...Blev det en tur till Abboreberg.

Lite solande och mys i all enkelhet efter en hektisk helg. 


   Jesper och jag ligger i skuggan och myser innan dom tvåbenta ska ta ett dopp.

(Alla ni som känner Ullis vet vilken badkruka hon är.

Men även hon tog sig ett snabbt dopp.)


Vi tackar Theres och Jesper för en otrolig helg.
Och hoppas att vi ses snart igen. 


Kram från hela Ohana

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards