Alla inlägg under februari 2010

Av Madde & Ullis - 21 februari 2010 16:12

Hallå alla glada!!

Denna morgon (precis som alla andra) började jag med att....


Göra en härlig snörullning. 


 

Sen hade mattarna minsann annat planerat för oss denna förmiddag...

VADÅ? Undrade jag.


  

Vi åkte till Malmö på något så spännande som utställningsträning.

Här väntar Madde och jag fint på vår tur.


NU blev det min tur att hälsa, jag tyckte att jag var jättecharmig när jag hälsade på låtsas domaren. 

Men så skulle man tydligen inte bete sig....


  

...Istället skulle man stå fint med alla 4 tassarna i marken.

Det gick ganska bra ända tills...


  

...korven tog slut. 

Då tänkte jag sätta mig ner, samtidigt som jag viftade på svansen så mycket jag bara kunde för att få mer!


Just då lockade mamma iväg mig med annat godis.

Vi skulle springa på led, 2 varv runt ringen. (Som för övrigt är en fyrkant)


Titta så bra det går!   

Lite mer träning, dels hemma och dels på de 2 utställnings träningarna som hålls i april, så kommer vi säkert att göra succé i maj.   


 

Ullis tyckte att jag var jätteduktig och gav mig lite kli bakom örat.


  

Själv tyckte jag att jag gjort mig förtjänt av ännu mera godis. Hehe!

Snälla, snälla!!!


 

Till att börja med tyckte jag det hela var lite stressigt, med alla hundar till höger och vänster som man inte fick hälsa på.

Men efter ett tag lugnade jag ner mig och tyckte att det hela var ganska så festligt.


Sen vi kom hem har jag mest legat och sovit än här och än där. 
Det är utmattande att försöka ligga på topp.


Ses snart igen / Lego 




Av Madde & Ullis - 13 februari 2010 23:15

Här kommer ett glatt gäng...


 ...Och 2 tokiga hundar!


 Det här är Max, en labbe på 3 år (tror jag)


 Han är min nya brottar-kompis!


 Han ska lära mig allt han kan...


Kolla kolla Max, visst var det en anka som just simmade förbi, jag såg den, jag lovar!

Kom igen vi tar den!!!!

...PLUMS....   


 Gissa om jag blev förvånad när vi plumsade ner i något så hemskt som VATTEN!!!

Och shit va kallt det var!!!

Bäst att lägga benen på ryggen...


  ...så man springer sig varm efter vinterbadet, brrrrr   


 Max hängde med bra i mitt tempo, men så är han ju också som en valp i en  vuxen hunds kropp, i alla fall enligt hans matte och husse!

Men nog börjar hans tunga hänga bra långt ner i marken nu....   


  

Nepp, börjar bli hög tid att sätta full fart framåt mot nya äventyr!!!


 Idag har mattarna och jag varit ute och tränat, busat, lekt och haft riktigt kul!!!


  

Ullis hade tagit med något platt och konstigt, ut till min favorit lekplats (på dagiset) idag...


Skeptisk, men ändå väldigt nyfiken...


 Undersöker noggrant och tuggar lite på den!


Men sen när hon kastade den, då fattade jag galoppen!

Jag har den, jag har den!!!


Då kallade Madde, bäst att springa dit och kolla vad som är på gång!


Det är visst dax för lite trix...


Ok, jag är med!

Vad ska jag göra?


Aaha, över menar du...?


Ok, inga problem!!!!!


Under var det ja, lätt som en plätt!


Stanna kvar uppe på...???


Nej vet du vad, det där var klurigt!!!


Som avslutnig på trix-uppvisningen kör jag i stället, om jag får säga det själv, en helt perfekt 3-kombination, hopp, hopp, hopp!!!

Super duper kulig dag idag     


Önskar er alla en härlig avslutning på veckan imorgon!


Massa hjärtekramar till er alla         

från Madde, ullis och Legolas

Av Madde & Ullis - 5 februari 2010 00:05

  

Här har ni Buddha med sitt NYA huvud som han fick av Ullis kl 23:30 i tisdags kväll/natt, eftersom någon sparkat sönder hans gamla i tisdags em...

Att folk inte kan låta bli att förstöra!!!


  

Här samlas det mer snö till stommen som Madde och Ullis hjälptes åt att göra, även denna i tisdags natt... toktjejer dom där två!


  

Ullis bygger och bygger men är inte riktigt nöjd, stommen blir inte som hon tänkt....


Jag är i alla fall nöjd för jag har ju min pinne!!!


  

Ett dygn senare, dvs i onsdags kväll såg stommen ut såhär i stället, det har blivit en liten elefant !


  

Ullis är själv inte lika nöjd med honom som med Buddha.

Då det inte var någon bra kramsnö i onsdags var det svårt att få till det sa hon.

Men både jag och Madde tycker han är jätte söt   


Här sitter dom båda två och sprider glädje    till alla förbipasserande i vinterkylan   

Ullis har verkligen fått som hon ville, det byggs snökonst lite varstans i stan nu! Kolla gärna in: sydsvenskan.se

Vi har både iglos, snölejon, snöfyllon på en parkbänk en buddha och en elefant här i Lund nu!



Idag har Madde varit ledig och vi har gosat en massa!!!!

Här har jag parkerat mig i hennes knä   


Vid lunch åkte vi till St Lars parken...


...där vi båda njöt av den fantastiskt vackra vintern, som även vi här nere i Skåne fått möjlighet att njuta av på allvar denna säsongen.


 

Det var härligt att få släppa ut allt spring i benen!


Tjoohoooo!!!!!!!   


Härligt, men ganska tungt att springa i den djupa snön, phu...   


Dax att pausa lite, men bara lite...


Nähä, på det igen!

Gäller att inte sitta still för länge, finns en viss risk att man fryser fast!


  

Jisses va skoj vi har!

Men ok, jag kan väl hänga med till bilen då...

Om du lovar att vi gör om det här SNART igen... LOVA!!!

Härliga vinterkramar till alla busvovvar och busmänniskor där ute   


Natti natt från Legofnatt!

Av Madde & Ullis - 1 februari 2010 23:55

  

Idag har jag fått äran att visa upp Ullis fantastiskt fina snöskulptur som hon så kreativt har gjort under ca 4 timmar idag!


  

Hon gjorde honom intill cykelvägen här hemma, och ALLA förbi passerande var väldigt imponerade!

Någon i huset bredvid vårt, hade sett henne genom sitt köksfönster, och tredje gången de kom ner för att kolla läget hade de tagit med mackor och te till matte   Det tyckte jag var bra så hon inte både frös och svalt ihjäl i snön!


  

När kroppen var klar och hon precis börjat på huvudet kom helt plötsligt en reporter från sydsvenskan för att ta en bild och snacka lite!

Vi ska hålla koll i tidningen imorgon!

Kanske att det var samma "någon" som kom med mackorna, som tipsat tidningen... vem vet!

Jag fick va med korta stunder emellanåt, men 4 timmar i sträck i snön blir alldeles för kallt för mig!   

Jag passade på att pissa på tjockisen en gång innan han var helt färdig, men så fick jag minsann INTE göra sa matte, som fick byta ut den gula snön...

Så chinkig man kan va då!

Återstår att se om det blir ett nytt kreativt alster imorgon, den som lever får se!


  

Nu till en super kul grej som mattarna börjat lära mig.

Kom igen då...!


  

Jag är beredd...

säg det, säg det!!!!!!


  

Matte: PUTTA...

Yes, till och med över tröskeln, måste va värt MINST 2 godisar!!!

Mattarnas tanke med denna övning är att jag till slut ska kunna trycka upp hissen själv, så småningom.

Kan väl inte va så svårt, eller?


Men i lördags efter att halva min kallufs åkt av, fick nog Madde allt det där med PUTTA-övningen om bakfoten...   

LURAD!!!!


Kalla snöpussar från Legolas  

Presentation



Hej!
Jag är en Lagotto som heter Legolas men jag kallas oftast för Lego.
Jag föddes den 12 april 2009 i Strövelstorp (utanför Ängelholm) hos Pia och Håkan, men bor nu hos mina mattar Madde och Ullis i Lund. Här kan ni följa mig och mina mattar när vi

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards